Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Akutte mavesmerter

Redigeret 2 februar, 2015, 17:05 i Åben debat om smerter
Hej.

Jeg skriver her, fordi jeg håber på at blive klogere på mine "anfald".
For ca 4 år siden vågnede jeg op med akutte og UTROLIG stærke mavesmerter. Jeg kunne hverken holde ud at ligge, sidde eller stå op og jeg kunne ikke være nogle steder af smerte. Jeg var ligbleg, svimmel og rystede over hele kroppen. Og jeg endte med at kaste op i en halv times tid. Det eneste positive var dog at alle mine smerter var nogenlunde aftaget efter 1-2 timer.
Da jeg troede, at dette ville være en "engangsforestilling", kontaktede jeg ikke læge. Siden den aften har jeg haft disse anfald 5 gange. Jeg forsøgte at tage til lægen den ene gang, men da jeg var i skole og derfor næsten 45 minutter væk, og samtidig skulle vente på en taxa, var smerterne aftaget inden jeg nåede derind. Jeg har derudover været til en scanning for at tjekke for gallesten eller lign., men dette var heller ikke tilfældet.

Det skal lige sige, at jeg er 20 år gammel og derfor 16, da det hele startede. Jeg var ikke på P-piller under mit første anfald men derefter begyndte jeg.

Er der muligvis nogle herinde, der har oplevet det samme eller har et bud på, hvad dette eventuelt kan være?
Log in eller Registrér for at kommentere.