Hjem Hud og hår Bumser

Isotretinoin og alkohol. Det haster!!!!

Redigeret 11 juni, 2015, 15:36 i Bumser
Hej alle sammen.

Jeg er en pige på 18 år. Jeg har i dag være til hudlægen for første gang, hvor jeg nu her den 16 feb skal have taget en blodprøve hvor jeg derefter vil starte på en behandling hvor jeg skal tage de her Isotretinoin. Da jeg var til lægen fik jeg at vide at jeg kun må indtage 7 genstande om ugen, hvilket vil sige 1 gentand om dagen og da jeg har hørt andre sige at man gerne må drikker mere både her inde og i andre forum så er jeg blevet i tvivl. Da jeg går i 3g er jeg færdig her til sommer, hvilket i den forbindelse betyder at der vil være, gymfester, galla, studenterkørsel, studentergilde, studenteruge som varer i en til to uger og fødselsdag og det er alle sammen begivenheder som jeg gerne vil drikke til og det bliver rigtigt svært for mig at skulle holde tilbage. Men når det er at jeg tager i byen så er det ikke fordi at jeg drikker mig i hegnet hver eneste gang - jeg kender min grænse. Og hvis jeg starter på de her piller har jeg selvfølgelig tænkt mig at holde tilbage, således at jeg kun drikker til at jeg føler mig tipsy. Jeg er bare bange for at jeg under studenterugen måske kommer til at drikke liiidit mere end jeg måske plejer. Mine spørgsmål er derfor; hvor meget må jeg helt præcist drikke? en genstand eller mere´? og hvis det er mere, hvor meget er det så/hvor meget vil i anbefale?. Og synes i at jeg skal udsætte min behandling til efter jeg er blevet student? Skader det hvis jeg meget få gange kommer til at drikke lidt mere end det jeg burde?
De overnævnte begivenheder er højst sandsynligt kun der jeg kommer til at drikke, da jeg har tænkt mig at fokusere på eksamen i år og ellers er der kun familiesammenkomster´, hvor der bliver drukket lidt vin.

Tak på forhånd.

Kommentarer

  • Hej Chrisser8989

    Isotretinoin og alkohol har ikke direkte nogen forbindelse mellem hinanden, men isotretinoin er et middel, som er utrolig hård ved din krop, der iblandt din lever. Det betyder at det er en dårlig ide at drikke alkohol under dit forløb eller i hvert fald at drikke hjernen ud, som du måske kommer til under studenterugen.

    Jeg har den holdning at man overhovedet ikke skal tage sådan en stærk og usund kur, men jeg ved godt at det kan være svært at se andre udveje, hvis du har store hudproblemer. Jeg har selv været i samme situation. Jeg vil dog alligevel foreslå dig i første omgang at vente med at begynde på denne kur til efter du er blevet student, og i stedet for foreslå dig en anden kur. Den naturlige og sunde kur. Det kan godt være den ikke virke lige så effektivt, som isotretinoinkur gør, fordi du netop er i teenageårene, men den er langt sundere for din krop.

    Jeg foreslår dig følgende for de næste 4 måneder:
    - Få styr på din hudpleje (læs min artikel om hudpleje: http://primaskin.dk/sadan-skal-du-bruge ... g-ren-hud/ )
    - undgå fuldstændig mælkeprodukter (mælk, ost, smør osv)
    - undgå alkohol
    - undgå fødevarer med sukker eller i hvert fald for det meste. Sker ikke noget ved at du nogle gange falder i
    - Spis masser af grøntsager!
    - dyrk motion
    - Hvis du ikke har prøvet det, så prøv basiron (bumsecreme), som du kan købe i håndkøb på apoteket

    Overholder du disse ting, så tror jeg på, at du inden for de næste måneder vil se gode resultater. Hvis ikke, så skyldes det din alder og så kan det alligevel være at du til sommer skal starte på en isotretinoinkur.

    HUSK: det er hårdt arbejde og det kræver noget tid før du ser resultater, men hold fast i dine nye vaner, og så vil du blive belønnet.

    Jeg håber at mit svar kan hjælpe dig og du har fået noget at tænke over

    Hilsen Frederik
  • Isotretinoin er farligt alene. Drik aldrig alkohol med det
  • Redigeret 5 december, 2022, 14:06

    Piller mod bumser - https://zinamax.dk Veldig bra produkt!

Log in eller Registrér for at kommentere.