Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Mælkeallergi eller hvad er det?

Redigeret 1 februar, 2015, 06:52 i Allergi
Okay jeg vil rigtig gerne ha lidt råd fra nogen for jeg kan ikke regne den her ud.

Siden jeg har været 13-14 år gammel er jeg begyndt at reagere rigtig dårligt på bestemte mælkeprodukter. Der er tale om yoghurt, ymer, græsk yoghurt, kærnemælk, a38, tykmælk og alt inden for det område. Jeg tænkte først det måtte være laktose-intolerance, det virker jo åbenlyst. Men jeg har INTET problem med mælk (som jeg så bare slet ikke kan li), ost, fløde, smør og lign er intet problem.

Det der sker er jeg får kvalme, mavekramper/stærke mavesmerter og hvis jeg bevæger mig for meget ved at gå rundt, hoppe i en bus/bil osv. så kaster jeg op, det er 100% sikkert hver gang. Jeg er simpelthen nødt til at lægge mig ned.

Jeg gik over til en laktosefri yoghurt men det hjalp intet, der skete nøjagtigt det samme. Så det er i hvert fald ikke laktosen, men jeg ved ikke hvad det så er, for jeg får ikke symptomer der minder om allergiske reaktioner. Jeg er allergisk overfor rigtig, rigtig mange ting i forvejen så jeg kender symptomerne på allergi. Jeg aner ikke hvad det kan være.

Det største problem er jeg ikke aner hvad jeg skal spise til morgenmad når det ikke skal tage 30 min at lave mad. Ideer dertil ville være en hjælp, jeg gider ikke hvidt brød eller æg mere, det bliver rimmelig trættende og det meste andet tager for lang tid på en hverdag.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Havregrød, det tager kun 7 minutter med det hele og det er sundt.
  • Indstillinger
    Og denne grød kan piftes op med diverse frugt, og kan laves af forskellige kornprodukter, og ja, noget tager tid, men den kan laves dagen før og skal bare lige varmes.

    Ligeledes er rugbrød, f.eks. ristet også dejligt.

    Diverse frugt, måske blandet i en salat med noget groft brød til.

    Og - så er der ingen lov om, at man skal spise ting, der hedder morgenmad om morgenen. Man kan også sagtens spise lidt rester fra middagen dagen før, måske en tanke, man lige skal vænne sig til, men noget galt i det, er der altså ikke. :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.