Hjem Kvinder Endometriose

Konstant endometriose smerter

Redigeret 4 marts, 2015, 10:54 i Endometriose
Er der andre der kender til konstant endometriose smerter? Jeg får mini p-piller for at tage de værste smerter , og det hjælper også lidt, men har daglig ondt. Mit livskvalitet er nedsat, og jeg er bare så træt. Jeg tager også kodein med 2 hovedpinepiller, og det er også godt nok, men bliver ret sløv om dagen. Jeg har været flere gange på hospitalet, fordi min gynækolog henviser mig dertil, for han mener alt skal fjernes i underlivet, men lægerne på hospitalet siger det hele ser fint ud, så de vil ikke fjerne æggestokkerne og æggeleder. Har fået hormonspiral op for 4 år siden, men det hjælper ikke noget. Hvad synes i jeg skal gøre ? :O(
Mine ben gør ondt og i ryggen, og har til tider svær ved at komme af med afføringen.....
MVH
Ladyroom15

Kommentarer

  • Kender det så godt, jeg synes du skal blive ved med at gå til din læge, måske få en henvisning til en gynækolog, som kan slå i bordet over for hospitalet så der blir' gjort noget.

    Det er helt forkert, at du skal gå og ha' det sådan.

    Jeg var selv ved egen læge 3 gange før jeg endelig fik en henvisning til en meget god gynækolog, som sendte mig på hospital og der blev gjort noget. Mit endo havde desværre spredt sig rigtig meget fordi jeg ikke fik henvisning med det samme, så jeg fik fjernet alt i venstre side.
    Bagefter fik jeg cerazette mini p-piller non stop og mærkede ikke mere til de grimme smerter.

    Håber det bedste for dig.

    VH
    Connie
  • Hej Connie
    Tusind tak fordi du svarede på mit indlæg :O) Min gynækolog ryster gang på gang på hovedet fordi de ikke vil fjerne livmoderen. Men det kunne være jeg selv skulle banke lidt i bordet hos systemet og se om det ville hjælpe noget. Dejligt og høre du har fået det godt. Det må give livskvaliteten tilbage :O)

    Venlig hilsen Ladyroom15
  • Hej
    Jeg har det på samme måde som jer. Lægen synes heller ikke min livmoder skal
    fjernes, men da jeg er 50 forstår jeg ikke helt hvorfor.
    Må jeg spørge hvor gamle I er og hvor I går til undersøgelse?
    Vh Dorthe
  • jeg går hos en speciallæge i gynækologi, og han er meget uforståelig overfor sygehusevæsnet over de ikke vil fjerne livmoderen, for som han siger, er det jo mig der har ondt og ikke dem. Og da jeg er 47 år, kan han da SLET ikke forstå det, nu man ikke skal have flere børn.

    Knus fra ladyroom15
  • Hej ladyroom 15
    Mange tak for dit svar. Jeg vil henvende mig på sygehuset igen og presse lidt på. Jeg har også hormonspiral og får tilskud ved siden af men det hjælper ikke mere. Jeg har lige været sengeliggende i 2 døgn og er også træt hele tiden.
    Hvilke sygehus høre du til? Jeg går på Svendborg sygehus.
    Hilsen Dorthe
  • Jeg er under Kolding Sygehus. Træls du har lagt de dage. Jeg kender det kun alt for godt selv, hvordan der at have smerter. Held og lykke. Jeg håber at høre fra dig igen, hvis du skulle være så heldig at få det fjernet.
    Knus fra Ladyromm15
  • Dorthe08, jeg er 51 nu, men det er 11 år siden jeg blev opereret på Kolding sygehus.

    Ladyroom15, hvis du er under Kolding sygehus, er det så P.E Ruhwald der er din gynækolog? Det var ham jeg kom ved og jeg synes da at han var rigtig god til at slå i bordet overfor dem på sygehuset.
    Havde været hos ham lige inden påske og besøgte ham uopfordret igen for at høre om jeg kunne få noget smertestillende hen over påsken, han sendte mig på sygehus med det samme, i stedet for at jeg skulle vente på indkaldelse fra sygehuset.

    Connie
  • Hej Dorte

    Nej, jeg hos Peter Henriksen i Haderslev, og han er også god, men han kan simpelthen ikke få dem til at operere mig, så nu vil han prøve og skrive til Esbjerg Sygehus. Så må jeg se om de så vil hjælpe mig. Jeg døjer samtidig med diskusprolaps i lænden, og med de smerter der, hjælper heller ikke ret meget på mit underliv :O( øvøvøv.....

    VH
    Ladyroom15
Log in eller Registrér for at kommentere.