Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hmmmmmm?

Redigeret 31 januar, 2015, 03:11 i Prævention
Hej
Jeg har tænkt på om jeg kan starte på mine p-piller på mandag (i dag er lørdag)
da jeg skal være sammen med min kæreste på fredag, og jeg vil ikke have min menstruation der. Jeg vil ikke tage p-pillerne for prævention, men bare så jeg ikke får min menstruation. Derfor er mit spørgsmål: vil min menstruation komme alligevel hvis jeg tager pillen, eller bliver den væk til pausen?
Tak på forhånd!:)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er svært at forstå, hvad du skriver.

    Er det sådan, at du har fået p-piller for første gang, og skal til at starte på dem?

    Så skal du tage pillen på første menstruationsdag, som det fremgår af indlægssedlen. Og - forventer du menstruation på et tidspunkt i løbet af næste uge, og vil begynde på dem lidt tidligere?

    Hvis det er det, du mener, så får du nok med stor sandsynlighed din menstruation alligevel.

    Tager du p-piller nu og vil udskyde pausen, så kan det godt lade sig gøre, men for det første er det noget rigtigt skidt at byde sin krop, for det andet kan du sagtens risikere at få nogle pletblødninger.

    Men - læs indlægssedlen.

    Generelt, hvis man vil byde sin krop de hormoner, bør man i det mindste gøre det korrekt, da kroppen i forvejen ikke har specielt godt af denne medicin.
Log in eller Registrér for at kommentere.