Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Det svier i mit underliv

Redigeret 29 januar, 2015, 11:26 i Spørg Netdoktors brugere
Hej, jeg skriver herinde i håb om at nogen kender svaret på mit problem
Jeg har i stort set hele mit liv døjet med at jeg nemt får blærebetændelse, men for to uger siden var det helt galt. Det svier når jeg tisser og når jeg ikke gør. Jeg plejer at få piller i mod det. Men da jeg tog til lægen sagde de at der ikke var nogen bakterier så jeg må ikke få medicin. Så blev jeg tjekket for klamydia, men det har jeg heller ikke. Og lægerne vil slet ikke bruge deres energi på at finde ud af hvad der er galt. Jeg kan bare komme til en ny urinprøve hver gang.. Så tog jeg til vagtlægen hvor de sagde det kunne være en form for spasme, altså at min krop ikke har kunne slappe af så den bliver ved med at tro at den har blærebetændelse. Så fik jeg medicin for det. Men det har ikke hjulpet, så kom jeg op til en ny urinprøve hos min læge og der er stadig intet.
Jeg er ved at gå ud af mit gode skind. Det gør så forfærdeligt ondt, og jeg går glip af en masse vigtige ting i skolen. Jeg ved simpelthen ikke hvad det kunne være.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg kan anbefale dig at prøve Membrasin.

    Her en et link til en debat omkring dette middel

    viewtopic.php?f=84&t=25740
  • Indstillinger
    Hejsa Jeg døjer selv med blærebetændelse og kan sagtens følge dig. Jeg har lige fået en recept på forebyggende, så har lægen da ro fra mig de næste 3 mdr.
    Jeg har i øvrigt også blod i urinen.. har du også det?
  • Indstillinger
    Jeg har blod i mit urin en gang i mellem.
  • Indstillinger
    Du fortæller, at du har døjet med de problemer stort set hele dit liv; senere skriver du, at du går i skole, så derfor gætter jeg, at du er ret ung?

    Desværre er moden sådan, at de unge piger, for det første ikke har ret meget tøj på i det hele taget, for det andet at den smule tøj, man så har på, skal sidde meget stramt, og for det tredje, at disse stoffer ofte er i et syntetisk materiale.

    Det betyder, at f.eks. trusserne ikke kan tåle, at blive vasket ved mindst 60 grader, og derfor vil bakterierne vedblive med at være i tøjet, så man hele tiden bare smitter sig selv igen og igen, og når tøjet sidder stramt, vil det jo også sidde og genere de sarte steder omkring kønsdelene.

    Hvis du i stedet valgte, at bruge nogle trusser af bomuld, der bliver vasket ved mindst 60 grader i uparfumeret sæbe, og måske i vinterhalvåret har nogle af uld udenpå, og samtidigt sørgede for, at tøjet i det hele taget ikke sidder for stramt, så tror jeg dine problemer kunne afhjælpes.

    I det hele taget søger for at være ordentligt og varmt klædt på. Og – naturligvis vasker sig hver dag med rent vand – og undlader sæbe (også den såkaldte intimsæbe) på de dele.

    Det smarte undertøj, og de stramme bukser kan så bruges ved særlige lejligheder.

    Og ja, det lyder måske kedeligt, men jeg tror mange af disse problemer kunne afhjælpes, hvis man gjorde det.

    Membrasin kan jeg også anbefale, men jeg tror problemet kommer igen, hvis ikke du finder årsagen – og den kan sagtens være ovenstående.
  • Indstillinger
    Det har du fuldstændig ret i , lotte123. Jeg kendte en, som led af blærebetændelser. Det hjalp da hun tog varmt tøj på. Hun gik ellers kun med små trusser også om vinteren.
    Jeg har aldrig blærebetændelse, om det så skyldes rent held eller mine uldne trusser om vinteren skal jeg ikke kunne sige. Men der er bestemt noget om det du siger. Fornuftig påklædning er vigtigt.
    Om Membrasin ved jeg hjælper på slimhinder i hele kroppen.
  • Indstillinger
    Lotte tak for svar.
    Men jeg synes dog at jeg pakker mig godt ind i tøj da jeg netop ikke vil have blærebetændelse. Men det kan være der bare skal mere til. Vil prøve at tænke lidt mere over det fremover.
Log in eller Registrér for at kommentere.