Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Piskesmld & Glukosamin - Prøv det hvis du ikke allerede har!

Redigeret 10 februar, 2015, 13:41 i Whiplash (piskesmæld)
Hej, jeg fik piskesmæld ved et trafikuheld, da jeg var 18 år, men da det var en alvorlig ulykke med en masse benbrud, kraniebrud osv, fik nakken ikke den store opmærksomhed, da det jo trods alt var vigtigere at komme til at gå igen, hvilket heldigvis skete efter et par år (pyha, hård omgang)

Da de andre smerter forsvandt et par år efter, begyndte jeg at lægge mærke til, at jeg var mere træt & ofte fik hovedpine, men gjorde ikke rigtig noget ved det, før jeg fyldte 40 år og det pludselig blev meget ofte - flere syge end raske dage - Så jeg fik en tid hos en kiropraktor, som tog røngtenbilleder af hele rygsøjlen, så vi kunne konstatere at nogle af mine nakkehvirvler lignede træ-teltpløkke der havde fået hug med en kæmpehammer ;o) Nå, igang med nakkevrid & øvelser der desværre ikke fjernede ret meget af smeretrne, men i det mindste stoppede dem fra at blive værre.

Indkøb af gelepude fra apoteket, til at ligge i fryseren kan jeg stærkt anbefale. pak den ind i et viskestykke & lig om nakken et par minutter kan tage det værste.

Så fandt jeg ud af at den gigtmedicin jeg tog, øgede chancen for hjertestop med over 50% eller noget lign groteskt & i ren desperation droppede jeg det & prøvede Glukosamin.. efter 3 ugers brug gik jeg fra ca 17 sygedage pr måned, ned til 10 & efter et par måneder mere, var jeg nede på 4-5 dage om måneden, nu efter et års forbrug har jeg en mild hovedpine 1 eller højest 2 gange om måneden & ikke værre end et par panodiler og en lur kan fjerne..

Så ligegyldigt hvad folk/eksperter/who-ever siger, så offer de 2-300 kr en bøtte til 3 måneders forbrug koster & kryds så fingre for, at du også er en af de (mange) heldige, det virker på.

Håber mit indlæg kan være til hjælp for andre, der som jeg var, er desperate efter at slippe af med de invaliderende smerter et piskesmæld kan give.

Held & lykke (og go´ bedring) :)

Søren A.

Kommentarer

Log in eller Registrér for at kommentere.