Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

skifter mine øjne farve? (opdateret med billeder)

Redigeret 30 januar, 2015, 02:04 i Åben debat om øjne
Hej alle,
jeg har lige oprettet en bruger her, da jeg simpesimpelthen vil vide om det kan passe, at mine øjne skifter farve?
Jeg vil sætte nogle billeder ind i løbet af dagen jeg er ikke hjemme før om aftenen.Jeg ved billeder måske er fornuftig vigtigt, men bær venligst over med mig.
Jeg er 24 år gammel. Jeg bruger briller/linser. Jeg har hasselnød farvede øjne. For et par år siden bemærkede jeg dog at noget grønt var begyndt at dukke op. og eftersom det er en forholdvis lys dag i dag, så er det nemmere at se øjnene i detaljer, og det grønne var mere fremtrædende. Det dækker nu over 50% af begge øje.
Jeg googlede lidt og fandt ud af at tvillingebørn, af kaukasisk oprindelse hyppigst skofter øjenfarve - når det nu sker. Jeg er reelt en tvilling. Min familie har generelt farvede øjne. Men jeg ved ikke ligefrem og jeg er af kaukasisk afstamning. Min mor er pure dansk og min far er fra Libanon.

Men kan det passe at mine øjne skifter farve? jeg er ikke bekymret, bare fascineret.


Edit:
Jeg har nu nogle billeder jeg kan tilføje. De er taget med en almindelig telefon så det er ikke spejlrefleks kamera kvalitet, det håber jeg er til at overkomme. Billederne er nogle som jeg lige har taget, af hvordan mine øjne ser ud nu.

Begge øjne: https://www.dropbox.com/s/4lkvqotzbq4tm ... p.jpg?dl=0
Close-up af det ene øje: https://www.dropbox.com/s/u6ham0ixeqhg5 ... 8.jpg?dl=0

Mvh
Ahmad

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det interesserede mig, så jeg læste om øjnes farver. Jeg kan forstå der kan være flere årsager til øjne skifter farve. Men du fandt jo selv frem til:

    Jeg googlede lidt og fandt ud af at tvillingebørn, af kaukasisk oprindelse hyppigst skifter øjenfarve.
    citat slut


    Du skriver din mor er dansk og din far fra Libanon. Men det er bare ikke nok, for du skal have en DNA test for at vide hvilken "Stamme" du kommer fra i tidernes morgen. Jeg ved alt for lidt om det til at kunne forklare det.
    Jeg er sikker på du selv kan finde frem til det hvad det betyder.

    I øjeblikket tænker jeg meget over, hvor jeg selv "stammer" fra. Jeg synes det er meget spændende. Men det er jo lidt dyrt med DNA test. Det er dog blevet lidt billigere. Du kan få oplysninger om pris på Google.
Log in eller Registrér for at kommentere.