Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Frygt for SLE

Redigeret 26 januar, 2015, 16:07 i Sjældne sygdomme
En lidt fortvivlet, og mangler nogle at snakke med op til min lægetid.
Jeg er 18 år, og har igennem mange år fejlet flere forskellige mærkelige ting, som jeg aldrig rigtig har fundet en årsag til.
For et par år siden begyndte jeg at tabe mit hår periodisk. Taber det stadig til tider, men der kan gå flere måneder i mellem. Desuden er jeg begyndt at få et rødt udslet over hele kroppen - rundt, rødt og 0,5-1 cm stort. Ligner ikke noget, jeg har set før, og min mor kender heller ikke til det.
Jeg døjer næsten altid med kvalme, hovedpine og træthed, og sover gerne hele dagen væk om muligt. Mine øjne er tørre (bruger kontaktlinser), og synes det er blevet forværret på det seneste. Skal virkelig blinke meget, for at kunne se.
Inden for den sidste uge eller to, er jeg begyndt at få en snurrende og prikkende fornemmelse i mine hænder, og mine led i håndled og fingre er ømme... For 3-6 måneder siden fik jeg nyrebækkenbetændelse, og for 5 dage siden (og nu) har jeg blæresmerter...
Jeg led af MBL mangel som lille, men det burde ikke være et problem mere. Har dog let til infektioner, og døjer tit med et par dage med småfeber.
Jeg er træt af altid at fejle et eller andet, uden at kunne finde ud af hvorfor. Måske nogen kan nikke genkendende til mine symptomer?

Vh. Malene
Log in eller Registrér for at kommentere.