Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

nødprævention

Redigeret 1 februar, 2015, 03:23 i Prævention
jeg havde sex med min kæreste fredag morgen, kondomet sprang og da jeg lige er startet på p-piller tog jeg en fortrydelsespille fredag aften.

Da jeg gerne ville være helt sikker på at jeg ikke blev gravid. lørdag morgen har jeg det fint men op af dagen bliver jeg syg og dårlig, har mavekramper, ondt i maven, kvalme, hovedpine og kan ikke spise noget. kaster op 12 timer efter jeg tog pillen. tre dage efter er jeg stadig dårlig? skal jeg være bekymret eller er det normalt, at blive dårlig i et par dage efter at have taget fortrydelsespillen?

jeg smider desværre pakken ud uden at tænke mere over det. har desuden feber og har igen kastet op her til aften.

jeg havde egentligt tænkt at det var influenza jeg havde, da der er meget sygdom på mit arbejd. men nu er jeg kommet i tvivl.

håber nogen kan hjælpe mig med svar på mit spørgsmål

Kommentarer

  • Indstillinger
    Lige umiddelbart vil jeg sige du burde kontakte din læge på mandag, da du jo aldrig kan være sikker på om det er bivirkninger fra fortrydelsespillen. 3 uger efter du har taget pillen kan du tage en graviditetstest, for at se om du er gravid eller om pillen har virket
  • Indstillinger
    Hvis p-pillerne ellers er taget korrekt, virker de fra dag et, hvilket bør fremgå af indlægssedlen.

    At du så stopper efter med en fortrydelsespille, som er stærke sager og bestemt ikke noget, man bare lige skal tage, kan godt give symptomer med utilpashed.

    Men - du kan da også sagtens bare have fået noget influenza. Bliver du ved med at have feber, bør du måske forbi lægen, da du kan have en infektion.

    Og - et kondom, der passer, ikke er for gammelt og er sat rigtigt på, bør ikke springe, så måske I lige skal øve jer lidt i det.
  • Indstillinger
    Jeg undrer mig ofte over hvor kritikløst unge tager p piller og fortrydelsespiller, som om det ingenting betød.

    http://www.sdu.dk/om_sdu/fakulteterne/s ... g_hormoner



    Ikke at forglemme dette:

    Alt for mange piger sulter sig selv. Men ingen undersøger om p piller måske kunne have skylden.

    Selv 10 årige piger kan få dem, skønt børnelæger advarer og siger de stopper væksten.
Log in eller Registrér for at kommentere.