Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ubehagelig følelse i lænden

Redigeret 25 januar, 2015, 14:59 i Åben debat om smerter
Hej, jeg er en dreng på 17 år med ubehag i lænden.

Som sagt har jeg en ubehagelig følese i lænden, følelsen opstår når jeg ligger på ryggen og på siden -men ikke på maven, og når sidder og 'hænger' dvs. at jeg lader ryggen synke sammen(og da jeg har en mildere form af Skoliose, synker ryggen skævt sammen) . Følelsen er ubehagelig, men IKKE en smerte, da følelsen forsvinder hvis jeg fører hånden eller andet materiel hen over området med ubehag.

Følelsen opstår også hvis jeg står op i længere perioder(bemærk at jeg som lille havde en sjælden sygdom som fik den øverste del at min lårbensknogle til at kollapse, så mit ene ben er længer end det andet)

Følelsen er svær at beskrive da den knap er der, men nok til at forårsage ubehag, det føles lidt som om en(eller flere) ryghvirvler i lænden sidder lidt forkert, måske lidt som om de sidder akavet. Bedre kan jeg desværre ikke beskrive det.
Håber i kan belyse mig lidt, da ubehaget er svær ar gøre noget ved, da jeg hverken kan ligge eller stå for at komme den til livs.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Har du sko der kan udligne benlængden?
    Jeg tror dit ubehag skyldes den skævhed du har i ryggen. Ryggen bliver træt, det kan føles ubehageligt, hvor det ikke gør rigtig ondt, men "lige på kanten".
    Jeg tror du skal tale med din læge om det. Du er endnu så ung, at ryggen er "føjelig", så noget kan der sikkert rettes på.
  • Indstillinger
    Jeg tilslutter mig Rosa. Mine ben er heller ikke lige lange og det svier til mig i dag, at der intet blev gjort. Det drejer sig kun om 6 mm, men det var nok til at give smerter.
  • Indstillinger
    Tak for jeres svar, jeg har snakket med min læge, og har været i gang med udligningen i noget tid nu, men jeg vil understrege, at ubehaget kommer når jer ligger ned og slapper af, ikke hvis jeg sidder og holder ryggen ret.
    Men når i siger, at ryggen bliver træt, giver det også god mening, da dette ubehag ikke opstår om morgenen i samme positioner.
    Igen, tak
Log in eller Registrér for at kommentere.