Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Tarmundersøgelse - Betændelse - Fistel - Rejse... HJÆLP

Hej alle.

For at gøre en kort historie lang.

Efter lidt blod i afførringen (kun lidt frisk på toiletpapiret) tog jeg til lægen og fik det undersøgt, da min mor døde af tarmkræft og havde kronisk tarmbetændelse forinden. Skal siges at jeg ingen andre negative symptomer har såsom smerter, diarre osv..

Lægen sagde jeg havde en fistel og sendte mit til kikkertundersøgelse. Deroppe sagde de at de ikke kunne se jeg havde en fistel, men kunne se noget betændelse.

Jeg lavede derefter afføringsprøver samt blodprøver og skulle senere til samtale.

Blev til samtalen mødt af en yderste uprofessionel STUDERENDE selvom jeg havde skrevet udtrykkeligt at jeg led af sygdomsangst og var meget bange, pga. det med min mor. Hun fortalte igen kikkertundersøgelsen viste betændelse, samt mine blod og afføringsprøver, så derfor måtte jeg havde colitis ulcerosa. Derefter gik hun ind til en overlæge for at snakke om behandlingsmuligheder. Da hun kom tilbage ændrede samtalen karakter og jeg havde ikke colitis, da prøverne var for usikre.

Skulle derefter sende nye afføringsprøver. Hun mærkede mig desuden i endetarmen for at se om der skulle være noget mærkbart (hæmorider, rifter o.lign). Men igen så hun ikke den fistel.

Ringede derop og klagede lidt og ville have en samtale ved en ordentlig læge næste gang.

Kom derop og her var stemningen en helt anden. Selvom mine prøver viste tegn på betændelse, mente hun slet ikke at der var tale om colitis eller noget farligt. Hun mærkede også i min endetarm for at se om der skulle være rifter. Igen lagde hun ikke mærke til en fistel (selvom jeg udtrykkeligt nævnte at det var grunden til det hele)

I aftes efter et toiletbesøg besluttede jeg mig for at ligge mig på ryggen med numsen i vejret foran et spejl og jeg kan så TYDELIGT se at der er et lille hul under min endetarm, altså et fistel.

UTROLIGT at ingen af de 3 har opdaget den!!! Det hele giver meget mening for mig nu hvor at jeg kan se at blod og pus (som er på mit toiletpapir) er symptomer fra en fistel.

Sagen er nu den at jeg rejser til udlandet i et halvt år næste weekend, men de fleste sider på nettet siger det er vigtigt man behandler en fistel (som kun kan gøres som kirurgisk indgreb)

Jeg har i forvejen sygdomsangst og at skulle rejse til udlandet gør det bestemt ikke nemmere, da min største frygt er at det skal ske noget sygdomsagtigt der.

Så ville høre hvad I tænker? Ringer selvfølgelig med det SAMME på mandag. Men tror I det er noget jeg bliver nødt til at få lavet nu og derfor måske bliver hjemme fra turen?!?

Er gået totalt i baglås og kan slet ikke sove nu. :'(
Log in eller Registrér for at kommentere.