Hjem Kvinder Snart gravid

Syg eller gravid?

Redigeret 23 januar, 2015, 06:52 i Snart gravid
Hej alle sammen.
Jeg søger noget hjælp da jeg på det seneste har oplevet symptomer på graviditet men havde min menstruation og derved tænkte at det ikke kunne være det.
Jeg sover gerne 12 timer hver dag, uden at føle mig udhvilet og har næsten hver dag oplevet kvalme både morgen og hen af dagen samt rystelser. Jeg har ikke været på p piller i cirka 3 måneder nu, og har ubeskyttet sex med fast partner. Vi har dog prøvet at sørge for at der blev brugt komdom under min ægløsning,
Alle nettets sider siger at jeg først kan tage en graviditets test næste gang jeg har ægløsning, men hvad er jeres mening, for jeg er desværre på bar bund og ved ikke hvad jeg skal gøre :-(

Kommentarer

  • Jeg et forresten 20 år gammel, og har ofte ømme bryster, men har givet min alder og mine hormoner skylden indtil videre
  • Det var dog en yderst mærkværdig måde at bruge prævention på. Enten bruger I prævention eller også gør I ikke.

    Det I gør nu svarer til russisk roulette.

    Nu har du haft menstruation, hvilket mest hælder til, at du nok ikke er gravid i denne omgang, men tag dog en test - og viser den negativ, så tag en igen om ca. 14 dage for at være sikker, for nogle enkelte kvinder kan faktisk godt få en menstruation og alligevel være gravide.

    Jeres præventionsmetode er dog så usikker, du sagtens kan blive gravid næste gang, men jeg går ud fra, at I vælger det her, fordi det ikke vil gøre noget, hvis du bliver gravid?

    Jeg ved godt, man kan finde diverse på nettet om symptomer på graviditet, nærmest fra det øjeblik udløsningen er sket, men det er efter min mening noget vås - så hurtigt mærker man altså ikke alle de symptomer, som man i øvrigt heller ikke behøver at skulle have.

    Mon ikke du har pådraget dig en virus? Hvis du får feber, kan det betyde, at du har en infektion og lige må en tur til lægen.
  • Altså vi planlægger ikke som sådan at blive gravide lige nu nej.
    Men som næsten et hvert andet par, undværer vi da gerne komdomet hvis det er muligt. Jeg måtte stoppe på mine p piller da jeg begyndte at få bivirkninger af dem.
    Jeg regner med at ringe til lægen imorgen for at se om de ved hvad der er galt, men har ikke feber, og lavede ikke debatten for at få en negativ tone omkring vores valg af prævention da vi godt ved at chancen er der. Men tak for svaret og ringer til lægen imorgen, for det er korrekt at det kan være en infektion, og som sagt har jeg ikke givet graviditet skylden før, men kun mine hormoner.
    Men eftersom at jeg ikke har oplevet graviditet før, tænkte jeg at jeg hellere ville spørge nogen til råds end at være gravid uden at vide det, da jeg har en veninde der har gået en hel graviditet igennem uden at vide det da hun ikke tog symptomerne for noget.
  • Jeg er da ked af det, hvis noget blev opfattet negativt, men da det er et debatforum og ikke en spørg-svar brevkasse, som mange jo tror, må man vel forvente, at der kommer holdninger til det, der bliver skrevet.

    Det var din sætning:
    "Vi har dog prøvet at sørge for at der blev brugt komdom under min ægløsning", og ja, det virker lidt lemfældigt, også fordi det ikke altid er sikkert, at man kan mærke sin ægløsning, og at man jo godt kan undfange før ægløsning. Især når du har været på p-piller, kan din ægløsning jo sagtens være svingende, og det tager ofte noget tid for kroppen at finde sit naturlige leje efter dette hormonindtag.

    Der går rigtigt mange mennesker rundt på denne jord som er bevis på, at det der med sikre perioder ikke er helt så sikkert alligevel.

    Og nej - jeg forstår ikke, at det kondom skal være et problem, som kun nødtvunget skal anvendes. Hvis påsætningen bliver en del af akten, som jo også kvinden kan sætte på, så kan det være et både godt, ophidsende og spændende element.

    Det er bare et spørgsmål om at ville det.

    Men bevares - det skal jeg så ikke blande mig i. Jeg har også kun skrevet dette, hvis andre læser med.
  • Du må mere end gerne sige din mening, men du opstiller det på en meget negativ måde, som om vi er uerfarne på området. Hvis det ikke var for at min kæreste var 30, med fuldtidsarbejde, havde jeg da også proppet det på hver gang.
    Men jeg har en app som fortæller mig hvor jeg er i mine periode sådan ca, og har læst om symptomerne på ægløsning så jeg også har styr på dette, ingen unge mennesker dyrker sex med kondom længere, om de så vil være gravide eller ej, men min kæreste og jeg har taget en beslutning for hvad vi vil gøre.
    - Min pointe er bare at det ja er et debatforum, men man behøver ikke at være bedrevidene og negativ for at komme ud med en holdning.
  • At opfatte negativt handler om den, der læser.

    Men - jeg beklager da. Jeg har ganske enkelt ikke forstået dit spørgsmål. Hvorfor i alverden er du i tvivl om graviditet, du har jo helt styr på det?

    I "prøver" at bruge kondom omkring ægløsning, du har en app, der fortæller dig om symptomerne,? Ja, men så er der jo helt styr på det hele.

    For resten er det de færreste kvinder, der overhovedet mærker symptomer på ægløsning.. nåh nej, det er jo nok bedrevidende, og det er det jo nok også, at der kan være ret meget uregelmæssighed i den slags, når man har været på p-piller.

    Oven i købet er din kæreste 30 år og har fuldtidsarbejde, hvad det så har med sagen at gøre - så naturligvis er der ikke risiko for graviditet ved denne metode. Gad vidst om han ikke manipulerer lidt med dig? Du skriver jo selv, at hvis ikke var for dette faktum, så ville du bruge kondom hver gang.

    At " ingen unge mennesker dyrker sex med kondom længere," er i øvrigt lidt af et argument, som savner noget dokumentation.
  • De symptomer der beskrives har absolut intet med en graviditet at gøre. Det må være en virus.
    Også jeg har læst om alle de mærkværdigheder der skulle være ved at blive gravid. Som om det er en sygdom. De fleste mærker intet før menstruationen udebliver.
Log in eller Registrér for at kommentere.