Nedtrapning med tramadol..

Redigeret 5 august, 2016, 09:28 i Rusmidler
Hejsa,jeg har nu taget tramadol i snart 6 år,det gik op for mig for ca.1 mdr siden at jeg var afhængig af det skidt,gik i 3 dage og var dødssyg,var hos lægen med slem åndenød og influenza lign.symtomer,han anede ikke hvad det var,da jeg jo ikke selv var klar over det faktisk var abstinenser jeg havde,så fortalte jeg ham ikke at jeg i 3 dage ikke havde fået min tramadol fornyet.Det var faktisk en bekendt der fortalte mig jeg havde abstinenser,hun fandt ud af det,da jeg spurgte hende om et par stykker tramadol fra hende,så spurgte hun mig hvor længe jeg ikke havde fået dem,derved kunne hun konkludere jeg havde abstinenser.Jeg fik så tramadol af hende og vupti gik der rundt regnet en ½ time så forsvandt alt uroen i min krop.Jeg var dybt chokeret over at jeg var blevet narkoman af det,så nu er jeg på nedtrapning,har forsøgt at læse mig til hvad symtomerne er på abstinenser ved nedtrapning,kan ikke finde det nogen steder,jeg er trappet ned til 150 mg 2 gange i døgnet,jeg har faktisk haft overdoseret mig selv i en god tro,tænkte at tog jeg 200 mg tramadol sammen med mine øvrige smertestillende,så kunne jeg nøjes med at få det 2 gange i døgnet,min læge faldt næsten ned af stolen da jeg sagde hvor meget tramadol jeg tog,sååååå nu skal jeg bare ud af det igen.Er der nogle der kan lægge et link ud hvor på man kan læse sig til hvilke abstinenser man får at nedtrapning?Jeg kan altså godt mærke jeg får 100mg mindre i døgnet,i form af hjertebanken ,mareridt,heftige svedture samt en mærkelig følelse i kroppen,men jeg giver ikke op,nu skal det være.

Kommentarer

  • Det lyder også lidt vildt med den dosis, især hvis det har været over lang tid. Men det burde da ikke komme bag på din læge, det er vel ham der har givet dig recepterne.

    Jeg har i mange år taget 50 mg 3 gange dagligt, p.g.a. ryg-problemer.

    P.g.a. andre tiltag har jeg kunnet begynde, at trappe ud af Dolol, jeg startede med, at droppe den ene daglige pille (50 mg), det gik fint, efter en måneds tid droppede jeg den næste, så jeg nu kun tager en til natten.
    I aftes glemte jeg, at tage den, og ved 3-tiden vågnede jeg med en ubehagelig uro og spændinger i ryggen (ikke der hvor problemet sidder), jeg tog så en dolol, men der gik godt en time før jeg kunne sove videre.

    Mit råd er, at du trapper ned med 50 mg af gangen, og lader gå min. 1 uge mellem at du ændrer dosis.
    Hvis du kun har piller på 100 mg, så er jeg sikker på, at din læge gerne vil udskrive dig nogen på 50 mg hvis du forklarer hvorfor.
  • Hejsa, jeg er pt. i gang med at undvære tramadol. Jeg har fået dem pga. en stivgørende rygoperation. Jeg tog den sidste pille - 100 mg - sidste mandag og er blevet overrasket over de abstinenser det giver. Jeg har influenza og depressionlignende symptomer som kommer og går. Det er bare nederen men jeg holder ud! Bare klø på og hold dig beskæftiget med noget og gå ture, så skal det nok lykkes.
    God bedring!
  • Nogle af kapslerne, alt efter hvilket firma de kommer fra, kan åbnes, så man kan drysse lidt af indholdet ud, og på den måde tage nedtrapningen lidt langsommere.
  • Ok, det lyder fornuftig - tak for det!
Log in eller Registrér for at kommentere.