Hjem Sex & samliv Prævention

P piller, kan ikke huske hvornår pause startede.

Redigeret 22 januar, 2015, 10:41 i Prævention
Hejsa, jeg har et par spørgsmål vedrørende p-piller, og kan desværre ikke kontakte lægen lige pt. Jeg bruger Femicept 150 mikrog/30 mikrog.

Jeg TROR jeg sluttede de 21 piller Torsdag, det sagde min kæreste ihvertfald, at det var det, da jeg selv var usikker på om det var onsdag eller torsdag.

Jeg har taget den første pille i pakningen i dag, Torsdag, men er ikke sikker på hvor lang tid jeg er beskyttet eller ubeskyttet.

Er det 7 dage hvor jeg skal bruge prævention, er det 14? Er jeg beskyttet?

Tror det var om eftermiddagen jeg tog den sidste pille, men er ikke sikker. Er der nogen der kan give mig et eksempel på en pause? Tæller man dagen hvor man tager den sidste pille med eller hvad?

På forhånd tak :-)

Kommentarer

  • 7 dage er 7 fulde døgn a 24 timer.

    Dvs. at hvis du tager den sidste pille i en pakning om torsdagen så skal du ugen efter påbegynde en ny pakning om fredagen - for så er der gået 7 fulde døgn.

    Man afslutter således altid en pakning om torsdagen og begynder på en ny om fredagen - og sådan er det hver gang. Nu er du begyndt på en ny pakke en torsdag, altså en dag for tidligt, dvs du tager den sidste en onsdag - holder 7 dages pause - hvorfor det så for dig næste gang er en torsdag, du begynder den nye pakning.

    Hvis du tager din medicin korrekt, så beskytter den så godt, som p-piller nu en gang beskytter.

    I indlægssedlen står, hvordan du skal forholde dig, hvis du ikke tager pillerne korrekt, har glemt en el.lign.
  • Tusinde tak for svaret! Jeg forstår det bedre nu, eså jeg er beskyttet? ^^
Log in eller Registrér for at kommentere.