Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Er jeg gravid?!

Redigeret 2 april, 2015, 13:17 i Prævention
Hej,
Jeg havde sex i lørdags, hvor vi B rygte kondom. Da vi var færdige tog han kondomet af, men herefter var han igen oppe i mig. Mit spørgsmål er nu om jeg kan være gravid? Har læst om sikre perioder, men forstår det ikke helt. Der er 33 dage i min cyklus og det her var 6 dage efter menustrationsstart.
Håber i kan hjælpe!

Kommentarer

  • Et kondom skal bruges helt fra start til slut. Hvis man påbegynder et nyt samleje, skal man tage et nyt kondom på.

    Det er ret så tåbeligt at undlade kondomet ved et nyt samleje. Risikoen for graviditet er lige så stor, som ved det første samleje.

    "Sikre" perioder er lige før og lige efter menstruation, men der går masser af mennesker rundt på denne jord, som bevis på at disse "sikre" perioder ikke er helt så sikre alligevel.

    Så - prævention - hver eneste gang.

    Risikoen for graviditet på det tidspunkt i din cyklus er ikke stor, men den er der.
  • Ved godt jeg skriver i et andet debat indlæg men... Jeg er en pige som er sindssygt i tvivl... Jeg havde sex med min kæreste onsdag og vi brugte ikke kondom, men han trak sig ud inden han "kom". Vi gjorde det dog stadig i et stykke tid inden han trak sig ud, så er bange for at der kunne have været noget præ-sæd... Eftersom der er helligdage, så har apoteket lukket, så jeg kunne ikke have købt en fortrydelsespille... Jeg kan først købe en lørdag.. Jeg grumbler rigtig meget over det, og håber nogle kunne give mig et svar.
    På forhånd tak.
Log in eller Registrér for at kommentere.