Hjem Rusmidler Rusmidler

MOH-Medicin overforbrugs hovedpine.

Redigeret 22 januar, 2015, 08:33 i Rusmidler
Jeg skriver fordi jeg sammen med min mand lige har gennemgået en rigtig svær periode. Han har gennem længere tid lidt tiltagende af hovedpine og har tiltagende taget panodil for det. Jeg vil tro det er udviklet over et år. Han har været hos egen læge flere gange med det. Pludselig en dag spørger lægen til hans forbrug af smertestillende. Det bliver tydeligt at det handler om dette- MOH.
Det viste sig at stort set ingen, på nær hovedpineklinikken i Herlev vidste noget om dette.
Min mand prøvede selv at holde op men fik alle mulige symptomer , som forfærdelig hovedpine, angst og uro. Vi læste på hovedpineklinikkens hjemmeside, om behandling og symptomer. De havde ventetid på ca. 4 mndr. Som de skrev er det meget udbredt. Vi forsøgte at få hjælp, støttemedicin osv. Vi var vel nærmest lidt desperate, urolige, bekymrede osv.
Min mand begyndte at virke reelt deprimeret og angsten tog til. Ved et tilfælde kom han hos en anden læge i vores lægehus. Han vidste ikke mere om det, men han lyttede og handlede ud fra det min mand vidste og mente han havde brug for.
Han fik først støtremedicin og stoppede med panodil, dernæst antidepressiv behandling, som hurtigt hjalp. Der gik ca. 1 måned, så kunne jeg kende ham igen.
Jeg skriver fordi jeg synes det er en viden der bør udbredes til lægerne og til befolkningen. Derudover mangler der viden om at Panodil er et præparat man skal være varsom med. Hvis du skulle møde nogen eller selv opleve MOH, så læs på hoveklinikkens hjemmeside. Mvh hustruen

Kommentarer

Log in eller Registrér for at kommentere.