Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Vagifem

Gitte64Gitte64
Redigeret 15 januar, 2015, 12:21 i Spørg Netdoktors brugere
Hej jeg er en kvinde på 50 år, som har fået vagifem i snart 2 mdr. mit spørgsmål er, hvornår virker de? Fik konstateret vulvodyni for 6 mdr sidden. Jeg har mange smerter når jeg skal tisse og det gør ondt længe efter i musklerne i skridt, baller og baglår. Er der nogen der har erfaringer med smerter i de muskler ?

Mvh Gitte64

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvis du overhovedet skulle have brug for det hormontilskud, så burde det have virket allerede nu.

    Så - mit bud er, at du må erkende at det ikke er mangel på dette hormon, du har, og så må du forlange/insistere på at blive ordentligt undersøgt og ikke bare blive spist af med en recept på en medicin, som - selvom det modsatte påstås - heller ikke er helt så ligegyldig. Jeg går ud fra, at du har været ved en gynækolog, som har givet dig denne diagnose? Der må du hen igen og bede om en ordentlig hjælp.

    Jeg ved - desvære/heldigvis - intet om vulvodyni, men jeg ved at Vagifem er en medicin, der fuldstændigt kritikløst, og uden nogen form for nærmere undersøgelser, uden videre bliver kylet efter alle kvinder, der har nået en alder, hvor de - statistisk set - eventuelt kan være i overgangsalder, og som kommer til læge med ligegyldigt hvilket problem med deres underliv.

    Man bliver overhovedet ikke undersøgt, om det nu også er det hormon, man har brug for; nej - det er nemt og hurtigt at smide en sådan recept i hovedet på kvinden; oven i købet får man besked på, at det skal man bare tage livet ud. På intet tidspunkt falder det lægen ind, at man skal undersøges, om man virkelig behøver denne medicin.

    F.eks. får vi at vide, at der en meget klog medicin, der kan finde ud af, kun at virke i skedens slimhinder - og ikke andre steder.

    I indlægssedlen står, at en af de mere almindelige bivirkninger er hovedpine??? Hvordan i alverden kan det lade sig gøre, hvis den kun virker det påståede sted? Eller er det beviset på, at i lægeverden betragtes patienter som nogen med r.. i begge ender?

    Ja, undskyld, men jeg bliver bare så harm over denne ligegyldighed, der hersker omkring kvinder og hormoner.

    Personligt fik jeg dette stads kylet efter mig for nogle år siden. Jeg blev hurtigt meget utilpas af dem, hvorfor jeg skrottede brugen. Da jeg var til kontrol året efter, syntes lægen at medicinen havde virket noget så godt og det hele så fint ud. Da jeg fortalte ham, at det var over 10 måneder siden, jeg sidst havde taget det stads, måtte han erkende, at det nok skyldtes, at jeg ikke havde brug for det. Øhhh - hvis ikke jeg oven i købet var blevet dårlig af dem, så var jeg blevet ordineret denne medicin resten af livet - uden øvrige spørgsmål eller undersøgelser.
Log in eller Registrér for at kommentere.