Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Er jeg ansvarlig overfor hendes kæreste?

Redigeret 29 januar, 2015, 06:41 i Utroskab
Da det er en privat sag vil jeg ikke have historien ligger offentlig. Tak for jeres svar.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej,
    Om du er ansvarlig over for hendes kæreste er jo i virkeligheden noget, du kun selv kan beslutte, men her er lidt at tænke over.

    Tror du på, at vi mennesker helt generelt med vore handlinger er ansvarlige overfor hinanden? Ville du ønske at andre også tog ansvar for ikke at ødelægge noget for dig?

    Til dine punkter:

    1. Hvorfor er det pludselig dit ansvar, at kæresten lægger hendes billeder på Nettet? I pkt. 3 siger du jo, at du ikke føler at deres forhold er dit ansvar?

    2. Du har et håb om at få hende? Det lyder som noget, der er værd at forfølge, I ved jo hvor I har hinanden. I forstiller Jer ikke overfor hinanden og lader som om I tror på troskab og loyalitet. I hygger Jer sammen, så hvorfor skulle I ikke være et godt match. Måske det bedste bare er at få det hele frem, også Jeres nuværende utroskab, så kan I planlægge et spændende liv sammen - når den anden fyr altså er ude af billedet.

    3. Hvis ikke hendes forhold er dit ansvar, hvorfor deltager du så i det?

    Held og lykke på vejen frem.
  • Indstillinger
    Du er ansvarlig overfor egne handlinger - ikke andres.

    Du har en veninde, som du er forelsket i, men hun har en kæreste, som hun ikke vil gå fra, som hun oven i købet vil giftes med?

    Samtidigt boller hun ved siden af med dig? Eller har gjort; nu nøjes hun med at nusse med dig - er det korrekt forstået?

    Hvad i alverden vil du dog med hende?

    Hun er tydeligvis ikke forelsket i dig - men hun kan øjensynligt godt lide at lege med ilden.

    Hvis hun nu stoppede med denne kæreste og blev kæreste med dig, kan du da være helt sikker på, at hun hurtigt ville finde en anden "legekammerat" ved siden af dig, og det påstår jeg, for hvis hun virkelig VAR forelsket i dig, så havde hun jo for længst afsluttet med kæresten, ikke?

    Nej - du er heller ikke ansvarlig overfor kæresten - det er deres forhold, og hvad de eventuelt har aftalt eller ikke aftalt, vedkommer ikke dig.

    Synes du virkelig selv, at du er så lidt værd, at du vil nøjes med en, der kun leger med dig?

    Mit forslag er da, at du stopper med hende her, der jo ikke vil dig noget godt - og så slikker du sårene, kommer ud på den anden side, og så finder du en anden, som du kan blive forelsket i, og som vil DIG - og kun DIG.

    Men - der ud over jeg er enig med cpacan. Hvis troskab og loyalitet er ligegyldige fænomener i din/jeres verden, så passer I sikkert glimrende sammen.
  • Indstillinger
    Jeg havde da overhovedet ikke gidet bruge min tid på sådan en pige. Hun kan da være nok så dejlig og sød, men er hun utro med ham på den måde, så vil chancen for at hun vil være utro over for dig være meget stor!.

    Så se at find en anden sød, dejlig pige og skub hende ud i kulden. Du kan evt. sige at du stadigvæk elsker hende, men at du ikke kan leve på en løgn og hun skal vælge, vær her forberedt på at hun kan vælge dig fra.

    Man kan ikke puste og have mel i munden på samme tid :)

    Held og lykke!
  • Indstillinger
    Tak for svarene.

    Spørgsmålet fra min side er 100% kun angående om jeg skulle fortælle ham det.
    Det har jeg, takket være jer og takket være refleksion besluttet mig for ikke at gøre.
    Jeg følger dog indlægget her indtil næste uge, også er det vist tid til at slette det og arbejde videre.

    Tak for hjælpen
  • Indstillinger
    Kan du evt. skrive lidt om, hvordan du er nået frem til den beslutning, og hvordan du tænker at fortsætte kæresteriet med hans kone?
  • Indstillinger
    Kan fortælle vi ikke har sex mere.
    Jeg lyttede til hvad I havde sagt, samt en gruppe venner. Jeg ville ikke få noget ud af at fortælle det, ud over hævn, og det ville ikke give mig nogen form for tilfredshed.
    Hvis det skal komme fra nogen, skal det komme fra hende, alt andet ville ikke give mening videre frem i livet.
    De følelser jeg har for hende, kommer ikke hver dag. Så enhver chance vil jeg tage, selvom jeg aktivt forfølger et nyt forhold.
  • Indstillinger
    Hej Kalizak1.

    Jeg er måske lidt biased på det her emne, så tag mine holdninger med et gram salt.

    Følelser er ikke en spøg og man kan til tider ikke helt redegøre for hvorfor man træf en beslutning. Dog er enhver beslutning du tager noget du ender med at stå til ansvar for.
    Hvis hun virkelig elsker den her fyr hun vil giftes med, men alligevel vælge at være ham utro så vil jeg ikke kalde hende en ret loyal kæreste til at starte med.
    Jeg snakker desværre af erfaring når jeg siger at hvis de gør det engang med bevidsthed så sker det med garanti igen. Selv hvis hun var sammen med dig i stedet for ham.
    I mit tilfælde fandt jeg selv ud af det gennem fyren hun havde knaldet med.
    Hvis ham hun er sammen med er din ven, og han stoler på dig så vil jeg mene det er tid til at tænke over om du kan rede hans lykke i fremtiden.
    Ikke at det er dit ansvar at gøre for det er hende der laver fejlen, men hvis ikke du kender ham og egentligt er ligeglad med ham så bør du nok tænke mere over dig selv og hvordan du vil få det bedst. Altså som du også selv har besluttet, ikke at sige noget.
    Følelser kommer og nogle har det med at blive hængende længere end hvad sjovt er. Men du kan jo spørge dig selv om hun virkelig kunne gøre dig lykkelig når du ved hun ikke kan være loyal mod en som hun vil giftes med.

    Ud over det, som andre har sagt, hvis hun var forelsket i dig så var hun allerede din og ikke hans.

    Når alt det er sagt så ønsker jeg dig god jagt! :)
  • Indstillinger
    Jeg aner ikke hvem han er, men jeg er godt på vej videre, og skal ALDRIG have et forhold med hende. Hun flytter dog fra hendes provinsby, hvor vi begge kommer fra, op til mig (40 minutter væk bliver til 2). Så kommer nok til at se hende en del mere. Det skal nok blive spænende. Jeg er kommet på afstand af det, og ser nu på det hele lidt mere klart. Jeg siger ikke noget, da det simpelthen ikke er noget jeg føler mig moralsk forpligtet til. Hun siger ikke noget, men er nu sikker på at det med de skulle giftes, var sagt for at holde mig lidt på afstand. Alt i Alt, kører tingene videre, jeg har fået min fornuft igen (lorte forelskelses sind) så tak og farvel til jer herinde :)
Log in eller Registrér for at kommentere.