Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

hvad fejler jeg? råd om behandling

Redigeret 12 januar, 2015, 08:55 i Angst
Hej allesammen jeg skriver herinde for det første fordi det ser ud som om man kan få svar på sinde spørgsmål og folk tager det alvorligt.

jeg er en fyr på 23 der bruger det meste er sin dag på og holde styr på sine tanker omkring det der foregår omkring mig. det lader til at alle og alt jeg kommer i nærheden af er som ren fodder for mine tanker og disse tanker er kun kristiske eller seksuelt vulgære og jeg nyder ingen deltagelse af dem.

jeg har snart gået rundt med disse tanker i 3 år og har kun her inde for det sidste par måneder haft mod til og kontakte min egen læge men det virkede håbløst da hun havde travlt den pågældende dag og rådet mig at søge psykiater hvilket er et problemet rent finansielt da jeg lever på en hjemmeboende su og selv med en henvendelse fra lægen er for dyrt 500kr i timen fik jeg at vide.

så nu ville jeg høre om andre her inde har nogle råd om billig behandling.

jeg undskylder for min mangel af tegnsætning er elendig til det.

Kommentarer

  • Indstillinger
    persille1persille1
    Redigeret 12 januar, 2015, 11:53
    Jeg tror du mener en psykolog, for det er ikke gratis. Men hvis din læge mener en psykiater og du får en henvisning koster det ikke noget. Forskellen er at psykiateren er uddannet læge med et speciale. De kan ordinere medicin, men det behøver du jo ikke at tage imod.
    Jeg giver dig ret, det koster en formue hos en psykolog, men måske kunne du finde en psykiater, der var til at tale med om dine problemer. Der kan jo ikke ske noget ved at forsøge/forhøre sig om det.

    For rigtig mange år siden havde jeg brug for hjælp og jeg måtte henvende mig til en psykiater i stedet for en psykolog. Psykiateren var rigtig god at tale med.
    Medicin ville jeg ikke uden videre tage imod, hvis jeg var dig, ikke uden det er strengt nødvendigt.
    Det bliver skrevet i din journal og kan komme til at koste dig penge med tiden. Jeg tænker på forsikringer, pension, arbejde o.s.v. Så tænk dig godt om. Er det nødvendigt, så må man jo, men lad dig ikke bare "spise af" med medicin.
  • Indstillinger
    Mange tak for det hurtige svar. Jeg vil forsøge og snakke med min læge om det kunne være en mulighed
Log in eller Registrér for at kommentere.