Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

spørgsmål

Redigeret 6 januar, 2015, 22:50 i Rusmidler
Kære Netdoktor kan i hjælpe mig hvad er det der sker i hjernen når man ind tager kokain også vil jeg lige fortælle jer i Netdoktor at man Ikke kan BLIVER FYSISK
Afhængig af KOKAIN MEN. sygisk.
med venlig hilsen Brian jensen

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Brian
    Man kan sagtens blive fysisk afhængig af kokain såvel som psykisk. Jeg har selv taget, af hvad jeg selv vil kalde, meget kokain. Ikke at jeg havde behov for det i men hverdag, men det var sikkert at jeg skulle tage kokain i weekenderne, for at kunne have en fed bytur.

    Kokain påvirker centralnervesystemet på næsten samme måde som amfetamin, dvs., at det virker stimulerende, opkvikkende og appetitnedsættende.
    Man føler sig energisk, selvsikker, opstemt og udadvendt. Sult, tørst og træthed mærkes ikke. Følelserne forstærkes, herunder angst og vrede, hvis nogen eller noget kommer i vejen. Personen virker overaktiv, selvcentreret, dominerende og er svær at tale fornuftigt med. Pupillerne er udvidede, og musklerne er spændte.
    Kokain ændrer hjernen kemisk ved at påvirke de signalstoffer, som nervecellerne anvender til at kommunikere med hinanden. I hjernen forstærker kokain først og fremmest virkningen af signalstoffet dopamin, der spiller en meget vigtig rolle for indlæring og belønning af adfærd og dermed for gentagende indtagelse af kokain.

    Jeg håber du kunne bruge det til noget!
    Rasmus
Log in eller Registrér for at kommentere.