Hjem Kvinder Åben debat om abort

At være hende bag barnevognen?

Redigeret 9 januar, 2015, 17:08 i Åben debat om abort
Jeg har et spørgsmål til alle jer derude, dem der har fået aborter, dem der har overvejet det, og dem der har valgt at få barnet trods alt.

Jeg er 24 år gammel, studerende, og har været sammen med min ti år ældre kæreste i syv år. Han har et godt job, og vi har lige købt ny lejlighed med et kontor/børneværelse, og han vil meget gerne have børn. Desuden er begge vore familier allerede spændt på hvornår vi får unger.

Det lyder alt sammen hammer godt nu hvor jeg er gravid, men... Men for et år siden fik jeg min første abort da jeg følte jeg ikke var klar, og nu overvejer jeg min anden.
Jeg kan ikke rigtigt se mig selv som mor med stort M, jeg er en type der elsker at dvæle i det barnlige og kreative, og jeg har altid travlt med projekter i alle afskygninger.
Ærligt talt har jeg ikke lyst til at tage det ansvar, som jeg anser for at være det største i verdenen; at opfostre et andet menneske. Jeg ved ikke om jeg nogensinde får den trang. Men samtidigt kan jeg da godt falde i staver over små plyssko eller forstille mig en sød baby der kunne være vores.

Så her er spørgsmålet: Ved man det i sit hjerte når man vil beholde barnet? Har man en eller anden overnaturlig knytning til de første voksende stamceller? Eller har andre det som mig; skræmt og underliggjort ved tanken om at være hende bag barnevognen? Og i så fald vender man sig til tanken om at være forældre?


På forhånd mange tak.

Kommentarer

  • Du stiller nogle spørgsmål, som egentlig ikke kan besvares.
    Jeg kender et par stykker, der har haft det ligesom dig. De var 100% sikre på, at blive mor var ikke lige dem. Hvad skete der så? Ja, de er altså ikke stoppet med at få børn, det var netop lige noget for dem.