Hjem Hjerte og blod Hjerteproblemer

Hvad kan det være?

Redigeret 16 januar, 2015, 04:16 i Hjerteproblemer
Jeg er en pige på 19 som for tiden oplever mange underlige ting med mit hjerte. Har i længere tid været syg med angst, og er blevet mere og mere fokuseret på mit hjerte. Problemet er at jeg føler at jeg ofte har en meget ureglmessig puls og det er specielt når jeg mærker efter i brystet. Føler virkelig at det hamrer derudaf, med en meget ureglmessig hjerterytme! Der er simpelthen forfærdeligt.. Samtidig er har jeg ondt i maven, og små problemer med at trække vejret, og tænker hele tiden på om det kan være en blodprop i hjertet. Har været til lægen flere gange, fået taget ekg 3 gange som så helt normalt ud, har endda været indlagt et døgn pga hurtig hjerte rytme (omkring 90-114) når jeg bare sidder normalt. Men de kom frem til at der intet er galt med mit hjerte! Men det kan virkelig ikke passe. Eller er jeg bare nervøs? Tænker over det hele tiden!

Håber jeg kan få nogle svar..
Mvh.

Kommentarer

  • Kære du

    Det lyder mest af alt som om, at din angst for at have noget galt med dit hjerte gør, at du får uregelmæssig hjertebanken. Ligesom hvis man fokuserer for meget på, om man trækker vejret på den rigtige måde, hvor man kan få åndenød, så kan man også skabe samme type problem, hvis man fokuserer for meget på sin hjertebanken.
    Jeg kan huske flere af mine venner fra mine unge dage, der havde samme "problem", så tror det kan være et problem flere unge med tendens til angst kan få.

    Der er, som lægerne også siger, højst sandsynligt intet galt med dig, og mit bedste råd vil nok være at forsøge at fokusere på andre ting. Uanset hvad kan det ikke skade at tage kosttilskuddet Q10, da det bidrager til et sundt hjerte ( http://www.naturoghelse.dk/shop/q10-97c1.html ).

    Bedste hilsner, Mette
Log in eller Registrér for at kommentere.