Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Er jeg gravid?

Redigeret 3 januar, 2015, 05:10 i Spørg Netdoktors brugere
hej.
I forgårs havde jeg sex for første gang. Vi brugte kondom og han kom. Det så ikke ud til at der var hul i for selv dagen efter var der Stadig noget i. Men jeg har lige haft mens! Og min æggeløsning burde komme snart. Jeg er bange for at jeg er gravid. Skal jeg tage en pille eller er det ikke nødvendigt?
Er virkelig nervøs.
- lucia

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg bliver bare så forstemt, når jeg ser sådanne indlæg.

    Vi lever i et samfund, hvor vi bliver bombarderet med information, men helt basal seksual information får de unge bare ikke.

    Det er helt almindeligt, at man bløder lidt efter de første samlejer, og hvis det kondom ellers passede, var sat korrekt på og ikke var for gammelt, så er du ikke blevet gravid.

    Så - jeg er ret sikker på, at det er det, der er sket for dig, og du skal derfor ikke kaste dig ud i en pille, der kun bør tages i absolut yderste nødstilfælde, da den er fyldt med hormoner, som din krop slet ikke har godt af.

    Jeg foreslår, at du lige træder et skridt tilbage mht at have sex, og så sørger du for at få noget seriøs seksual information, inden du kaster dig videre ud i den del af livet.

    Du kan givet søge her på nettet - måske under Sex og Samfund el.lign. så du ved, hvad det handler om, hvordan man beskytter sig, hvad der sker både i din og drengens krop, hvordan man bliver gravid og hvordan man ikke bliver det osv.

    Det burde være helt naturligt at man får en god og saglig information både fra sine forældre og fra skolen, men det gør man desværre ikke så meget i mere, hvilket bare er så sørgeligt - så de fleste unge er henvist til selv at søge efter denne vigtige information. Du kan også gå på biblioteket, der har mange gode og fornuftige bøger, der giver virkelig god og saglig information, som du kan have stor glæde af at have kendskab til.

    Du er naturligvis også velkommen til at spørge her på debatforum, hvis der er noget, du gerne vil vide mere om. Jeg er sikker på, at der er flere, der vil give dig gode råd.
Log in eller Registrér for at kommentere.