Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Efter klamydia

Hej Alle..
Min kæreste og jeg har fået konstateret klamydia for omkring 2 måneder siden og har fået vores behandling.
Da vi under sex bruger glidecream kom vi til at snakke om, om bakterierne også kan være i creamen da vi har brugt den både inden vi vidste det men også har haft brugt den efter vi er behandlet..

Kan Baktierne overleve i creamen eller hvordan ?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det kommer vel an på, hvordan I bruger den creme. Skaber I det af efter brug - og putter det ned i beholderen igen - eller hvad?

    Hvis I tager noget creme ud og bruger det - uden at lade beholderen være en del af akten, så kan der vel ikke komme klamydia ind i den?

    Jeg foreslår, at I - og det nu mere generelt - lige får taget en test mere, så I er sikre på, at I er blevet korrekt behandlet og er fri for denne sygdom.

    Men - at en tube, dåse eller hvad det er, skulle indeholde smitte forekommer mig usandsynligt - dog handler det måske om, hvordan I har gjort, men så tror jeg faktisk, det er andre former for bakterier, der kan være i den beholder. Hvis f.eks. fingrene er smurt ind i kropsvæsker og stikkes ned i en bøtte, kan der jo sagtens udvikles bakterier.
  • Indstillinger
    Mener også helt klart usandsynligt.. Men man kan jo for en sikkerhedsskyld anskaffer sig en ny portion cream og få smidt den gamle ud.
  • Indstillinger
    Den gamle cream er smidt ud og vi har fået snakket med lægen og han siger at det ikke kan smitte igennem creamen
Log in eller Registrér for at kommentere.