Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Efter klamydia

Hej Alle..
Min kæreste og jeg har fået konstateret klamydia for omkring 2 måneder siden og har fået vores behandling.
Da vi under sex bruger glidecream kom vi til at snakke om, om bakterierne også kan være i creamen da vi har brugt den både inden vi vidste det men også har haft brugt den efter vi er behandlet..

Kan Baktierne overleve i creamen eller hvordan ?

Kommentarer

• Det kommer vel an på, hvordan I bruger den creme. Skaber I det af efter brug - og putter det ned i beholderen igen - eller hvad?

Hvis I tager noget creme ud og bruger det - uden at lade beholderen være en del af akten, så kan der vel ikke komme klamydia ind i den?

Jeg foreslår, at I - og det nu mere generelt - lige får taget en test mere, så I er sikre på, at I er blevet korrekt behandlet og er fri for denne sygdom.

Men - at en tube, dåse eller hvad det er, skulle indeholde smitte forekommer mig usandsynligt - dog handler det måske om, hvordan I har gjort, men så tror jeg faktisk, det er andre former for bakterier, der kan være i den beholder. Hvis f.eks. fingrene er smurt ind i kropsvæsker og stikkes ned i en bøtte, kan der jo sagtens udvikles bakterier.
  • Mener også helt klart usandsynligt.. Men man kan jo for en sikkerhedsskyld anskaffer sig en ny portion cream og få smidt den gamle ud.
  • Den gamle cream er smidt ud og vi har fået snakket med lægen og han siger at det ikke kan smitte igennem creamen
Log in eller Registrér for at kommentere.