Hjem Øre, næse og hals Åben debat om øre-, næse- og halssygdomme

Vibrerende/rumlende lyd i venstre øre

Jeg har over de sidste 2 dage haft en mærkelig rumlende eller vibrerende lyd som kommer indefra mit venstre øre. Den er ukonstant men kommer på skift og varer maks 10 sekunder ad gangen, indtil videre.

Lyden er som en masse hurtige rul og lige et sek. før lyden stopper kan man høre rullene sløve ned, så der er ca. 3 enkelte rul til sidst. Vibrationen kan også føles i selve øret, fysisk. Måske er det indbildning men hver gang det sker synes jeg at mærke en tryk-ændring i hovedet, eller hovedet føles "sært".

Hundrede procent at dette ikke er tinnitus, da det ikke er en ringende lyd men snarere en følelse.

Det skal siges at jeg lige er påbegyndt behandling mod ADD i form a Methylpenidat i en pille kaldet "Motiron". Der er en liste over bivirkninger men "lokale ørelyde" er ikke en af dem og desuden tog jeg ikke min Motiron i dag, da jeg var bange for at forværre mine symptomer (lidt imod planen men det blev til for mange mave/tarm problemer og angst lige oveni julehyggen -- nej tak). Pillen siges at virke i 4 timer og jeg tager normalt kun den éne om dagen, men ikke i dag og lyden er der fortsat i ny og næ.

Nu er jeg også lidt hypokonder men noget af det første jeg blev bange for er om denne lyd kan have noget med blodtrykket at gøre eller et tegn på alvorlig udvikling af blodansamling eller en svulst i hjernen. Lyder pisse ekstremt, men jeg går altid i panik når jeg oplever usædvanlige symptomer som disse.

Kommentarer

  • Hejsa.
    Nu er jeg jo slet ikke ekspert men for mig lyder det som om at du bare har et undertryk inde i øret skabt af for meget eller for lidt ørevoks. Jeg er selv rigtig god til at lave massere af ørevoks og når jeg har perioder med ekstra meget får jeg præcis den samme følelse som du beskriver. Det der sker er at luft passere igennem din øre kanal men møder problemer når den støder ind i ørevoksen. Det gør at den presser lidt på det og at ørevoksen derfor åbner og lukker sig i små hurtige omgange så den lyd du hører bliver skabt. Da jeg var lille sagde jeg altid at det føltes som om jeg havde bobler i ørene.

    Det jeg gør er at jeg bruger enten noget der opløser ørevoks eller blødgør det så jeg derefter kan skylde det ud.

    Går du helt i panik syntes jeg at du skal gå til lægen. Hellere en gang for meget end for lidt.
    Mvh. Isabella
Log in eller Registrér for at kommentere.