Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Stress = tinitus ?

Redigeret 22 december, 2014, 12:32 i Stress
Hej...
Er en pige på 26 år, der igenne længere tid har gået og stresset over økonomi, min situation med min kæreste (vi bor sammen, men følte ikke jeg var forelsket i ham mere) samt en masse ting på arbejdet. For tre uger siden var jeg til lægevagten en aften, da jeg havde trykken for brystet og en snurrende fornemmelse i fingrene, her fik jeg taget røntgen af mine lunger og mit hjerte, samt et EKG... Alt dette så normalt ud, bortset fra mit blodtryk var lidt lavt. Efterfølgende forsatte jeg med at stresse og bekymre mig og Alt dette kulminerede i et slemt hovedpine anfald sidste søndag. Anfaldet var så slemt at jeg blev indlagt på neurologisk afd. En dags tid hvor jeg fik lavet en CT scanning, samt en lumbalpunktur. Intet af disse prøver viste dog noget, så det blev til at jeg nok have haft et migræne anfald, da min far tidligere har lidt af migræne. Da jeg tidligere har lidt af angst kom dette også frem igen, da jeg fik det slemme hovedpine anfald. Angsten gjorde at jeg ikke sov i 4 dage og fik ordineret noget zopiclone til at sove på. Efterfølgende begyndte angsten at blive bedre, men efter et par dage begyndte jeg at få en underlig voldsom trykken i hovedet, der gjorde det svært at koncentrerer sig om andet en at få det til at forsvinde. Under hele forløbet efter mit hovedpine anfald har jeg haft en fornemmelse af at der løber noget vand i mine ører når jeg vipper hovedet til den ene side og når jeg tager hovedet bagud, det har også trykket i mine øre og gjordt ondt. For ca. En uge siden begyndte jeg så at få en hylen for ørene el. Hovedet (kan ikke rigtig finde ud af hvor det nøjagtigt kommer fra) og lyder lidt som den gamle pauseskærm på fjernsynet. Dette er sindssygt højt og ødelægger hele min dag. Har prøvet at tænke på og fokuserer på noget andet, men synes ikke rigtig det hjælper. Var til ørelægen idag, hvor han fik kigget alt igennem og jeg fik også taget en høreprøve som viste at min hørelse var helt normal. Synes hele forløbet har været enormt voldsomt og nu hvor jeg også har fået en hyletone for ørerne er jeg snart ved at gå helt ned med flaget. Er der nogle der kam genkende nogle af de samme symptomer ? Kan ikke holde det ud mere. Mvh K
Log in eller Registrér for at kommentere.