Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

5 Ufrivillige aborter og ingen svar på hvorfor.

Redigeret 9 december, 2014, 19:10 i Åben debat om abort
Hej.
Jeg er en kvinde på 25 år, som har aborteret 5 gange, første gang da jeg var 20, igen da jeg var 22, og i år har jeg aborteret 3 gange.

De første to gange var med en tidligere kæreste (fik ikke set et blinkende hjerte) og de andre 3 gange i år har så været med min nuværende kæreste. 2 af gangene, har vi nået at se et lille hjerte blinke, den sidste gang, kom det selv ud, startede med smerter kl. 13, og de stoppede igen om aften ved 8 tiden, hvor der kom en lille klump ud, som må have været et lille foster, og med det samme var mit HCG faldet, blev tjekket samme aften.
Jeg har hypermobile led, som gør at hver gang jeg bliver gravid (værre og værre for hver gang) får jeg stærke smerter i min lænd, og det er med det samme, når hormonerne begynder at fise rundt i kroppen, og med det samme mener jeg at, det længste jeg er kommet i en graviditet er til lidt over 7 uger. Jeg har små blødt i alle graviditeterne, den ene gang blødte jeg stort set hele tiden, indtil det så gik helt i stå, og andre gange har det kun været engang imellem, men har fundet ud af at bevæger jeg mig for meget rundt, så begynder jeg at bløde, og af den grund har jeg holdt mig så meget i ro, som overhovedet muligt, selvom det kan være svært, men ingen gang det, har gjort at graviditeten er blevet der.
Min kæreste og jeg er blevet undersøgt for om vi passer sammen, og det var der skam ikke noget der stemte for at vi ikke skulle.
Jeg har været igennem de undersøgelser, der nu er, har fået undersøgt om jeg danner antistoffer, det gør jeg ikke, har fået tjekket om min livmoder er som den skal være, og det er den. Senest fik jeg taget blodprøver, for om mit blod størknede forkert, eller om jeg dannede blodpropper mod fosteret, men alle prøver og blodprøver er normale.
Så det seneste svar jeg fik fra overlægen, var at det jo var godt at alt var normalt, men at der ikke var flere undersøgelser, der kunne laves for at finde en årsag.
Det har taget rigtig hårdt på mig det her, jeg har været og er stadig sygemeldt fra mit arbejde, da det går mig rigtig meget på, og der skal ikke ret meget til før jeg bryder sammen, eller bliver stresset, og små børn, barnevogne og store maver, det kan jeg slet ikke klarer at være inærheden af. Og det er også ret hårdt for min krop, min lænd bliver nemt overbelastet, er dog begyndt at gå til fysiterapeut, fordi mine led er så hypermobile.
Ikke mindst er det hårdt for min kæreste, og for forholdet, det kan næsten ikke undgåes, selvom vi gør alt for at holde sammen.
Mit store spørgsmål er så til jer der læser mit indlæg, har i nogen forslag til hvad jeg/vi kan gøre og stille op?, nogen der har oplevet noget lignende?, nogen der kender til andre undersøgelser?
For det er så frusterende, jeg har den anden dag testet svagt positivt (over nogle dage, men stadig svagt positivt, jeg har blødt en enkelt aften, en smule frisk blod, det holdt så igen om formiddagen dagen efter) Jeg har af den grund ikke kontaktet en læge, da de jo ikke ved hvad de skal stille op, så da jeg spurgte overlægen om jeg så bare skulle finde mig i at abortere igen om 2 - 3 uger, svarede han ja, for de havde jo de evner de havde. Det er bare så frusterende at der ikke er nogen som helst der gør noget, eller i det mindste forsøger, og at de bare trækker på skulderene og klør sig i håret og lader det stå til.

På forhånd tak for at læse mit indlæg, det vil betyde meget, at få nogle fornuftige kommentar og gode råd. :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg føler med dig og ved det er hårdt for jeg har selv prøvet at abortere en enkel gang. Sådan er læger når de ikke kan finde noget opgiver de deres patienter. Jeg ved ikke hvad der kan være galt, du har aborteret 5 gange, der er en stor risiko du aborter igen men lad os håbe den bliver. Jeg kender en som gik til akupunktur pga ufrivillige aborter hun kunne ikke holde på dem. Hun blev gravid igen for 4. gang med apunktur og gik til apunkturen helt til hun var 8 måneder hen. Hun har født en sund og rask dreng. Det er måske værd at prøve det koster en del penge for man regne med 8-9 måneders behandling, kommer an på hvor hurtig du bliver gravid men pengene er godt givet ud hvis man få et barn ud af det.
Log in eller Registrér for at kommentere.