Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

knude under foden

Redigeret 3 december, 2014, 22:31 i Åben debat om hud og hår
hej,

jeg har fået en slags knude under foden - den er indvendig og er øm, da den sidder lige ved trædepuden.
I Vietnam siger de, det er tumore, sarkom eller operatable og den skal skæres væk.
Men inden jeg lader mig skære, vil jeg lige høre om der er nogle som kender dette problem ?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Nu er det vel egentligt ret ligegyldigt, hvad man siger i Vietnam - med mindre du befinder dig i landet, hvilket du ikke oplyser noget om.

    Men - er du der, så er det jo netop i Østen, man i den grad har styr på diverse alternative behandlinger.

    Det kan jo ret beset netop være, at fordi du er på rejse, så bevæger du dig på en helt anden måde, får måske gået meget mere, end du plejer - op og ned ad bakker osv., så det kan jo sagtens være en ligtorn eller anden form for belastningsskade.

    Men - det er jo kun gætteværk, da du ikke giver oplysninger, om hvad der evt kan have forårsaget det, om du har gjort noget andet end du plejer, om du i forvejen har gener, der kunne forklare dit problem osv.

    Inden du lader dig skære i, foreslår jeg da, at du opsøger en alternativ behandler - f.eks. en akupunktør, en healer el.lign. - hvis du vel at mærke befinder dig i Østen - ellers forstår jeg ikke det med, hvad man siger i Vietnam?
  • Indstillinger
    Hej Lotte,

    Tak for dit svar - ja, jeg bor fast i Vietnam.
    Det eneste alternative vi har her er blomstermedicin.
    Jeg har ikke gået mere end jeg plejer og har aldrig haft sådanne knuder før.
    Men de ord som det lokale hospital bruger, såsom tumoren, sarkom, operatable, sarcoma og turmuor kender du ikke ?

    Vi har zone terapi - tror du det evt vil hjælpe ?

    mvh
  • Indstillinger
    Det er muligt, du er nødt til at blive opereret, det kan ingen på et debatforum jo vurdere.

    Jeg foreslår bare, at det måske skulle undersøges, om der er andre muligheder end kniven først, og jeg ved, at man netop i Østen har mange virkelig gode alternative behandlingsmetoder, men naturligvis ved jeg ikke, hvad der findes lige netop i dit nabolag - og hvordan din kontakt med den lokale befolkning er, som kunne give dig forslag og henvisninger.

    Jo, jeg kender godt nogle af de ord, du nævner, men nu har du jo henvendt dig til en dansk hjemmeside, hvorfor du måske burde have oversat dem, så alle kunne forstå dem, og det lader ikke til, at der er andre forslag, så derfor foreslår jeg, at du måske prøver at henvende dig til en læge mere, så du har mere end et bud på din situation.

    Zoneterapi kan muligvis godt være et alternativ, men det handler jo om, at du skal have en diagnose.
  • Indstillinger
    Hej,

    Tak - jeg prøver zoneterapi og et hospital mere som måske kan informerer mere om knuden.
  • Indstillinger

    Overvej om det kan være en ligtorn. Jeg havde sådan en da jeg var 12. De skal fryses væk ved en speciallæge.

Log in eller Registrér for at kommentere.