Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Diarré pga forstoppelse???

Halløj

Jeg oprettede for noget tid siden et emne ang. at jeg havde haft diarré i nogle måneder, og at der intet blev fundet i koloskopien (heldigvis)...

Jeg blev derefter henvist til medicinsk afdeling.

Min oplevelse efter koloskopien var at jeg i lige over en uge, rent faktisk ingen diarré havde.. Men efter 14 dage begyndte jeg langsomt at få diarré oftere og oftere...

Da jeg ankommer på medicinsk (for 1½ uge siden), der undersøger han mig vi snakker osv... Konklusionen er, at han er 99% sikker på at jeg har diarré, rent faktisk pga forstoppelse. Og planen bliver at jeg skal spise magnesia og HUSK (og så får jeg en henvisning til ultralyds scanning af indre organer - for en sikkerheds skyld?)

Men hvad sker der lige for at jeg får forstoppelse (som så giver diarré??), virker sært i min verden...

Jeg spiser sundt (meget meget begrænset med stivelse fra kartofler, brød, ris og psta).. Spiser meget grønt, og kød/fisk/fjerkræ... Dyrker motion dagligt og har tabt mig 13 kg over de sidste 4-5 måneder... drikker 2 liter væske dagligt..

magnesia og HUSK har HJULPET.. Og jeg har nu stortset dagligt almindelig afføring.. Er der en dag hvor jeg ikke kommer på toilettet, så er der lind mave dagen efter...

Hvad sker der lige for at jeg så får forstoppelse, når jeg lever sundt??

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Sandi,

    Forstoppelse laver f.eks. små/store kugler i din tarm. Disse kugler begrænser så afføringen, så denne har svært ved at komme forbi. På et tidspunkt bliver trykket for "stort" og afføringen løber forbi kuglerne i form af diarrè. Derfor er forstoppelse, hvor underligt det end lyder tit en årsag til diarrè.

    Bliver kuglerne for store/sidder fast kan afføringen ikke løbe forbi og man er "totalt" forstoppet.

    God weekend.
    Ulrik
  • Indstillinger
    Det hedder skjult forstoppelse.

    Har du prøvet en kost uden mælk og gluten?

    Husk at få masser af vand.
Log in eller Registrér for at kommentere.