Hjem Familieliv Små børn

6 barn på vej, blir den sund og rask?

Redigeret 26 november, 2014, 12:09 i Små børn
Hej allesammen,
jeg er en pige på 19 år (den ældste af mine 4 andre søskende) Vi er 5 børn ialt.
Min mor er 43 år, og siger hun er gravid i nr. 6. Hun er 2 måneder fremme, men jeg er noget bekymret over det, da jeg har hørt at barnet ikke blir ''helt normal''
Jeg har hørt, at barnet kan blive handicappet/døv/have sygdomme osv, hvis man får børn efter man har rundet de 40 år.
Mig og mine søskende, er allesammen sunde og raske, men jeg er bange for at den kommende ikke bliver det, og vi skal hænges op ad alle mulige problemer.
Tror i, at den bliver sund og rask ligesom mig som hun gik i starten af 20'erne, eller er der virkelig større risiko for, at den bliver handicappet el. andet, når man er i 40'erne?

Kommentarer

  • Handler det ikke om, at du føler dig overset eller ansvarlig som den ældste? Personligt kender jeg ikke, eller har aldrig hørt om at risikoen for at få et handicappet barn når man er omkring de 40 skulle være større. Desuden kan man screene tidligt for eventuelle handicap, men nu er du og alle dine søskende sunde og raske, og du nævner ikke nogle arvlige sygdomme, så mon ikke din bekymring er en manifestion af et andet underliggende problem.Du kunne tage din bekymring op på næste familie møde :)
Log in eller Registrér for at kommentere.