Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

TSH på 4,11, men stadig symptomer?

Redigeret 4 december, 2014, 15:34 i Forstyrrelser i stofskiftet
Jeg har været ved lægen, fordi jeg går og har det småskidt. Lægen mistænkte lavt stofskifte, men TSH var 4,11, hvilket er inden for referenceintervallet her hvor jeg bor (0,3-4,5), andre steder er det kun op til 4,0.

Jeg har tidligere været oppe på 5,82, hvor prøven blev taget igen efter 6 uger, hvor den vist var normal, det var ihvertfald det jeg fik at vide, fik ikke tallet at vide.

De symptomer jeg har er:

Jeg er træt

Jeg fryser meget, rigtig tit

Dårlig hukommelse

Smerter i led og muskler

Forstoppelse

Vægtøgning 5-6 kg, som jeg ikke kan komme af med

Jeg ved ikke rigtig hvad der ellers skulle være galt, min læge siger at alle de symptomer jeg synes at have, bare skyldes forstoppelse, og hun affejer hurtigt de ting jeg spørger om, med at det skal jeg ikke tænke på, eller det er meget normalt.

Jeg har dog læst, at mange har det bedre i den lave ende af referenceintervallet, men andre steder står der at man ikke behandler personer, hvis TSH ligger inden for referenceintervallet, selvom de har symptomer, da behandling højst sandsynligt ikke vil gavne dem.


Hvordan skal jeg komme videre herfra? Det er ret træls at gå og have det dårligt, mens alle (læge, venner) ikke tror på hvordan jeg har det.


Samtidig har min kæreste og jeg snakket om at blive gravide inden for et års tid, halvandet, skal jeg også være opmærksom på TSH her? Mange steder står der at TSH bør være under 2,5, men er det kun hvis man er kendt med stofskiftesygdom, eller også hvis man har symptomer?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej!

    Vil foreslå, at du tilmelder dig Facebook-siden "Stofskiftesupport". Man kan få nyttig viden fra mennesker, som selv lider af problemer med stofskiftet.

    Held og lykke :)
Log in eller Registrér for at kommentere.