Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Er det nu klogt med en bolleven?

Redigeret 28 november, 2014, 05:34 i Spørg Netdoktors brugere
Jeg kunne godt bruge lidt hjælp eller nogle anderledes synspunkter på det her. Jeg er 16 år gammel (lige fyldt 16) og har haft sex 1 gang med drengen jeg dengang var forelsket i. Der skete så det, at jeg fandt ud af han kun havde været sammen for sex og nu et år efter sidder jeg her med en besked fra ham, om vi ikke kunne være "bollevenner". - Jeg kunne virkelig godt tænke mig det, da det kunne være sjovt, at prøve forskellige ting flere steder som udenfor, eller andet. Jeg har sagt ja, men kan jo altid nå at fortryde! - den eneste grund til at jeg gerne vil, er fordi jeg har været sammen med ham før og, at jeg tænker det er behovs opfyldende for os begge og rigtig sjovt. - Hvordan ser i på det? Altså jeg vil jo rigtig gerne osv, men vil gerne høre hvordan andre ser på situationen jeg står i.
- Tak på forhånd.

Kommentarer

  • Indstillinger
    tænk dig om ---du er stadig et barn ----nyd nu din ungdom på en reel måde ---

    hvad med de forskellige sygdomme der kan følge med ----
  • Indstillinger
    solo313 jeg slår rigtig hårdt ned på sådanne ting, jeg nægter at have ubeskyttet sex, selvom jeg er på p-piller forlanger jeg stadig han har et kondom på, for vil ikke udsætte mig selv for de ting bare for sex! - det har jeg også konfronteret ham med..
  • Indstillinger
    Du spørger om holdninger til det med en bolleven, hvilket vel vil sige, sex uden følelser involveret.

    Min holdning er, at jeg synes den slags kaster smuds på netop det smukke ved det intimeste samvær, man kan have med et andet menneske.

    Jeg forstår lidt, at du kun har haft sex en gang? Og – at det var med ham her, som du dengang også var forelsket i?

    Og nu overvejer du, at I kan bruge hinanden som forlystelser i Tivoli, hvor I kan prøve forskellige ting. Jeg tror desværre, det vil slå tilbage på dig selv som en boomerang. Du skal nok nå de ting, du vil på det område her i livet. Det er slet, slet ikke meningen, at man skal kaste sig ud i alle sexvarianter – frit på alle hylder – i de første år som voksen – og jo, sex hører voksenlivet til. Alle de forskellige varianter udvikler man stille og roligt gennem hele livet. Noget får man lyst til at prøve, finder ud af, at det ikke var sagen – andet får man udviklet og finder stor glæde ved.

    Hvis du først kaster dig ud i den slags intimiteter, uden der er følelser med, risikerer du faktisk meget nemt at få et ret afstumpet forhold til det seksuelle i det hele taget, og det vil forfølge dig hele livet – nemlig en holdning til at sex er noget ligegyldigt, og det bør det faktisk aldrig være.

    Så min holdning er, at du bør sige nej – og så vente til der dukker en fyr op, som er forelsket i dig, og du i ham. Så kan I have sex, og I bliver måske også så fortrolige, at I sammen får lyst til at variere akten.

    Lad for din egen skyld være med at at ødelægge noget af det smukkeste, der findes – og det ER det, når du en dag møder den rette, men jeg kan sagtens følge, at sådan ser du ikke på det, når du er så ung og uerfaren, som du er, hvilket vel også er årsagen til, at du spørger her - for det betyder jo, at du er i tvivl - og det har du ret i.
  • Indstillinger
    Mange tak Lotte, det var virkelig et nyttigt svar, som fik mig til at indse det nok ikke var det klogeste.
    Har lige nu takket pænt nej tak til ham, medmindre han kunne tænke sig et fast forhold med mig.
    Kan se hvad du mener, og inderst inde ved jeg du 100% har ret!
    Så mange tak! :)
  • Indstillinger
    Hvorfor overvejer du overhovedet ham her? Han har jo tydeligt vist, at han ikke er interesseret i DIG. Han vil godt bolle dig ind i mellem, men ellers er han ligeglad med dig.

    Også du har da fortjent noget bedre.

    Det er da muligt, han siger ja til at have et forhold til dig - men det er da kun for at bolle dig et par gange, og så er han smuttet igen, og har vel sagtens endnu en gang trampet godt og grundigt på dine følelser. Så lækker kan han umuligt være.

    Nej - vent du til der dukker en op, som er værdig til at være kæreste med DIG og som vil respektere HELE dig og ikke kun vil bruge dig som bolleven.
  • Indstillinger
    Jeg er fuldstændigt enig med lotte, men vil dog lige tilføje en anden side af sagen.

    Det er skam muligt for 2 mennesker at have sex, gentagne gange (som i "bollevenner") uden at det behøver at lede til noget skidt.
    Der er dog rigtig mange som det ikke fungere for i længden og jeg tænker at det i den forbindelse er spændende at se på hvorfor det går galt.
    Jeg vil tro at det vigtigste er at begge parter er 100% afklaret med hvad relationen går ud på. Hvis det udelukkende er sex og begge parter er fuldt ud indforstået med dette så kan det sagtens gøres på fornuftig vis, men det er mit indtryk at begge parter sjældent er helt afklaret med situationen, ofte er situationen i stil med denne. Den ene part vil kun have sex mens den anden gerne vil have sex og eventuelt et forhold.
    DETTE ER IKKE ET ORDENTLIGT GRUNDLAG FOR AT INDGÅ I EN RELATION AF EN SÅDAN KARAKTER SOM NÆVNES HER.
    Du vil uundgåeligt ende med at blive såret, da dine behov gangske enkelt ikke vil kunne blive opfyldt i en "bolleven" relation.

    Derudover, så bør du arbejde hen i mod at glemme alt om denne fyr.
    Han er tydeligvis kun interesseret i dig for sex, hvilket jeg syntes er helt i orden når han er så ærlig omkring det som er tilfældet her, det fortjener han faktisk en helt del respekt for. Men at sætte et ultimatum op som "nej tak til at være bollevenner men jeg er frisk på et forhold + sex" virkeligt som at skyde sig selv i foden.
    Enten siger han nej og så er den jo ikke længere. Men du håber vel at han siger ja? I så fald vil du få en kæreste som engleligt ikke gider at være din kæreste, han har dog gjort op med sig selv at han gerne vil tage det sure med det søde.
    Det søde værende din sexuelle formåen og det sure værende dig som person.
    Dine behov vil aldrig kunne blive indfriet i et sådan forhold og det kan nærmest kun ende galt.
    Enten så ender du med at skride fordi du ikke får dine behov opfyldt og hvis ikke, så kan du være helt sikker på at han skrider når han enten er blevet træt af at have sex med dig (og det bliver han uundgåeligt før eller siden når han på ingen måde elsker dig) eller også så efterlader han dig så snart han har fundet en pige som opfylder både hans seksuelle behov samt hans andre, ikke seksuelle behov.

    Pointen er, at det værste du kan gøre, er at indgå i et kæreste forhold til denne fyr.
    En relation udelukkende baseret på sex vil være langt bedre, selvom jeg klart vil fraråde dig begge dele.
    Du er stadig meget ung og jeg garantere dig at du nok skal møde en fyr som kan dække dine behov på mere end et seksuelt plan, der er ingen grund til at have travlt i din situation, tvært i mod faktisk.
  • Indstillinger
    Tak for de nyttige svar..
    Det begynder at gå mere og mere op for mig, hvor dum jeg egentligt er, bare det jeg tænker over, at forlange fast forhold, det at jeg ikke kan se han bare vil udnytte vores forhold IGEN, lidt for dumt af mig.
    Men mange tak, det fik mig da til og indse det her var en total dum handling, og heldigvis er den da slut..
  • Indstillinger
    Jeg synes nu ikke, du skal slå dig selv oven i hovedet med, at du er dum.

    Du så det her som en mulighed for at blive bekræftet, men du VAR jo klar over, at det nok alligevel ikke var helt i orden; ellers var du jo hoppet ud i det, så det var da klogt og tænktsomt af dig lige at stoppe op og bede om råd.

    Det er svært at være ung i dag - og det har det i øvrigt altid været - man har så travlt, man skal nå det hele, man tror, at alle de andre bare kører der ud ad, har fantastisk sex og det hele kører på skinner med total styr på det hele.

    Sandheden er, at langt de fleste er usikre og tror, at det kun er dem selv, hvor det ikke er helt så lyserødt.

    Det vigtigste er, at du er dig selv, er tro mod DIG, gør det, DU tror på. Så vil tingene også lykkes for dig.
Log in eller Registrér for at kommentere.