Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Blodtryksmedicin og motion?

Redigeret 23 november, 2014, 02:26 i Spørg Netdoktors brugere
Hej Alle,

Kort historie. Jeg havde hovedpine i en uges tid, min læge sagde det var blodtrykket (jeg er 23 år, og dyrker meget motion), så jeg valgte at stole på lægen og tage blodtryksmedicin(Ramipril 2,5mg, 1 gang dagligt), det har heldigvis hjulpet en smule mod hovedpinen, (har kun taget det i 3 dage). Bivirkningerne har været meget små, de første to dage var jeg lidt svimmel. Men det er lidt stoppet nu.

Så det lader til at hun har ret.

Men hvordan fungere det med at tage blodtryksmedicin, og dyrke motion? Hun sagde til mig at jeg skulle nok ikke dyrke hård motion (ala. spinning), men hvordan med en lille løbetur? Jeg savner min motion :-)

Kommentarer

  • Indstillinger
    For højt blodtryk kan sagtens give svimmelhed og hovedpine, det gjorde det også hos mig.

    Du fortæller ikke hvor højt blodtrykket er, det er ellers vigtigt. Det er klart, hvis det er meget for højt skal du nok ikke anstrenge dig for meget, men ellers kan man sagtens løbe og cykle o.s.v. Det er kun sundt, når blodtrykket er for højt at dyrke noget motion.

    En dag fik jeg besked på at gå i seng til blodtrykket var faldet, for det var tårnhøjt og jeg var dårlig. Men næste dag var det ikke slemt, så kunne jeg sagtens cykle igen.

    At svimmelheden forsvandt tyder på blodtrykket er faldet.
  • Indstillinger
    Jeg tænkte på dig i nat. Du skal have undersøgt af hvilken grund dit blodtryk er forhøjet. Nogle finder man ikke årsagen hos, men du er så ung, at det virker lidt underligt du allerede har forhøjet blodtryk. En sygdom kan være årsagen, så din læge sender dig vel til undersøgelse. Det bør lægen gøre.
Log in eller Registrér for at kommentere.