Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Mave smærter

Redigeret 23 november, 2014, 07:19 i Spørg Netdoktors brugere
Hej Jeg håber er der nogle der kan hjælpe mig???
jeg har et problem med min mave. Hver gang jeg løber kan jeg godt få rigtig ondt i maven. det starter som en prikken i venstre side lige over hoften, så breder det sig helt vildt hurtigt ind mod navlen. når det sker kan jeg ikke bevæge mine ben, min venstre arm, eller trække vejret normalt. jeg plejer ikke at løbe mere en 100 meter før det kommer. det har været i flere måneder nu. det kan og så komme hvis jeg bare sidder stille. det kommer som et lyn fra den klare himmel. og jeg ved ikke hvorfor.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Jess,

    Hvor gammel er du? Det lyder bestemt ikke godt. Hop til lægen og få det tjekket med det samme.
  • Indstillinger
    Hej
    Jeg er 15 år gammel. Jeg skal først til læge om 14 dage
  • Indstillinger
    Hvis du har haft det i flere måneder, så er det ikke akut, så der er nok ikke noget galt i at vente 14 dage, men naturligvis, hvis det bliver værre, kam du få en akuttid ved din læge.

    Det lyder som sidestik - der er voldsomt ubehageligt - og måske skyldes, at du ikke får varmet ordentligt op, inden du løber, og den slags ubehag kan godt brede sig til kroppen - også uden, der er noget alvorligt galt, men det kan man jo ikke vurdere på et debatforum.

    I og med det er i venstre side, kan det også have noget at gøre med din tyktarm, så derfor kan det måske være en ide at se på din kost.

    Du er kun 15 år, så derfor bør du først og fremmest tale med dine forældre om det her problem - og det er fornuftigt, at din læge lige skal se på det.
Log in eller Registrér for at kommentere.