Hjem Kræft Kræft i hoved, mund og hals

Kan det være noget farligt?

Redigeret 20 november, 2014, 09:52 i Kræft i hoved, mund og hals
Hej. Har nu i flere måneder gået og haft der psykisk dårligt og haft angst. Har oveni også haft fysiske symptomer. Bl.a. Snurren i fødderne. Dette gjorde at jeg blev bange for at jeg havde sclerose. Var ved lægen og blive undersøgt. Men han mente ikke det var noget, så han sagde at det nok højst sandsynligt var angst. Jeg er nu oveni mine andre bekymringer begyndt at bekymre mig om nogle knuder jeg har. Har en hel rund hård kugle på den ene side af min hals. Den har jeg haft 4 år nu, og er vidst samme str som den altid har været. Har også en knude i armhulen, som er sådan meget mærkelig og nopret og røre ved, den opdagede jeg for 7 år siden. Var ved lægen med den dengang. Hun sagde at det nok bare var noget brystvæv, for det kunne man godt have i armhulen. Jeg skulle bare holde øje med om den blev større. Jeg er nu lige pludselig begyndt at bekymre mig helt vildt over det. Kan slet ikke sove eller spise fordi jeg får kvalme af at tænke på det. Mit spørgsmål er så, kan det godt være noget ondartet selvom de har været der så længe?

Kommentarer

  • Sket ikke nogen der ved noget om det?
  • Hvis du har haft nogle knuder i hhv 4 og 7 år, der ikke har forandret sig, så kan du være sikker på, at det IKKE er kræftknuder, for den slags har det med at vokse, og det faktisk ret hurtigt - så det er der ingen grund til at bekymre dig om.

    Så jeg er enig med din læge om, at det bare er noget væv, der er lidt knudret, og det er ikke spor farligt.

    Jeg foreslår dog, at når du alligevel skal til læge i en eller anden anledning på et tidspunkt, så bed lige om at få set på det igen.

    Men - som du beskriver det, så er der ingen grund til bekymring og ingen grund til at haste til læge.
Log in eller Registrér for at kommentere.