Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvordan ved jeg det er en knude?

AnonymousAnonymous
Redigeret 27 maj, 2015, 16:37 i Brystkræft
Hej

Jeg er som mange andre møg bange for at ende med at få brystkræft eller bare kræft i det hele taget.

Derfor undersøger jeg mig jævnligt på og omkring brysterne. Men når jeg gør det bliver jeg fysisk utilpas. Svimmel, kvalme og ondt i maven.
Er der andre der oplever det?

Hvordan kan jeg være næsten helt sikker på at jeg har fundet en knude?
Brystet er jo i sig selv meget svært at finde rundt i. Det er lidt "knudret" jo.


Håber der er nogen der kan hjælpe med svar...

Hilsen Beware

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du stresser dig selv alt for meget. Det er dog bedre at leve sit liv i stedet for evig angst. Lige meget hvor meget kvalme du får over at undersøge dig selv får du kræft, hvis det er meningen eller du får det IKKE, hvis det er meningen.

    Jeg indrømmer jeg har lidt svært ved at forstå nogen hidser sig så meget op over sygdomme, som de måske aldrig får. Et eller andet sted forstår jeg dog også nervøsiteten, men altså, livet er sørme for kort til at være så angst for en sygdom man måske aldrig nogensinde får.

    Brystet er knudret eller kan være det. Hvis du undersøger dig selv en gang om måneden, når du er i brusebad, så kender du brystet og deres facon. Skulle der dukke en knude op kan du sagtens mærke forskel.

    Jo, jeg blev da overrasket og nervøs da jeg en dag fandt en knude. Jeg fik den fjernet og den var godartet. Og så gider jeg ikke tænke mere på det. Hvis jeg en dag mærker noget igen, ja så bliver jeg da bange. Men den tid, den sorg.
  • Indstillinger
    Jeg tjekker mig et par gange om måneden. Men vil hellere være på den sikre side.

    Heldigvis er vi forskellige. At du har et afslappet forhold til det er fint- jeg har et andet syn på det.
  • Indstillinger
    Det lyder næsten som om jeg har stødt dig med mit svar, det var kun ment som en hjælp. Naturligvis må alle mene hvad de vil. Måske kan andre svare dig bedre.
  • Indstillinger
    Jeg anbefaler også at tjekke dig selv et par gange om måneden.
Log in eller Registrér for at kommentere.