Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Til ikke-omskårede mænd

Redigeret 12 november, 2014, 06:28 i Mandlige sexproblemer
Hej alle!

Da jeg blev omskåret som spæd, har jeg måske et lidt underligt spørgsmål til alle jer ikke-omskårede mænd.

Er det normalt at være i stand til at banke pikhovedet imod en hård væg uden at kunne mærke smerte? Får I ondt hvis I blotter pikhovedet og derefter tonser pikhovedet imod en væg?

Jeg spørger, fordi jeg muligvis tror, at min manglende følsomhed på pikhovedet kan have noget at gøre med det faktum, at jeg blev omskåret, og dermed ikke har fået pikhovedet beskyttet, som I har.

Dette er ikke en politisk diskussion men blot et opklarende spørgsmål på de problemer, jeg har lidt under som måske er en følge af min omskæring.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej du.

    Nej du har ikke nedsat følsomhed.
    Det er helt normalt da huden på dit pikhovdet er "hærdet".
    Det samme kan en mand med forhud ved bare at have forhuden tilbage i små 14 dage, så er det "hærdet".
    Det er en god idé hvis man ønsker at hive pikken længere (kan lade sig gøre).
  • Indstillinger
    Ok, så hvis jeg havde haft en almindelig forhud, der beskyttede den, så kunne pikhovedet havde været mere følsomt. Det er i hvert fald det, jeg forstår ved dit svar.
  • Indstillinger
    Undskyld. Jeg har hverken råd eller dåd til ovennævnte, kun lige et opklarende spørgsmål.

    Hvorfor overhovedet banke sin penis - eller en hvilken som helst legemsdel - ind i en hård væg?

    Det er der da ingen af vores legemsdele, der har godt af.

    Altså - hvordan har du på nogen måde fået ideen til at afprøve din følsomhed på den måde? Du vil jo sagtens kunne risikere andre skader ved en sådan adfærd.
  • Indstillinger
    Det er bare et eksempel på, at jeg ikke har en særlig stor følsomhed dernede. Det er ikke noget, jeg sådan går og gør til dagligt.
  • Indstillinger
    Heller ikke dig :o) ha ha. Jeg ville dog have sagt bordet. Ha ha
  • Indstillinger
    danji88: har du besvær med at få udløsning i forbindelse med samleje/onani? Hvis "nej" har du vel intet problem.

    Min glans har været ubeskyttet i over 41 år. I sen-puberteten begyndte jeg at "sjuske" med at skubbe forhuden frem, således at noget af glans var blottet. Fra jeg var 20 lod jeg forhuden sidde i tilbagetrukket tilstand altid, og for 13½ år siden blev jeg omskåret. Det har ikke medført generende nedsat følsomhed for mig. Selvfølgelig er følsomheden ikke som første gang forhuden blev trukket tilbage, men igen: ingen gener.
Log in eller Registrér for at kommentere.