Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Sertralin Actavis erfaringer?

Har fået nogle 50mg piller af ovenstående type. Er i tvivl om jeg vil tage dem, da jeg er bange for bivirkningerne og måske ikke føler jeg er "syg nok" til at jeg burde løbe en evt. risiko, for at evt. få det dårligere af at tage dem.

Så hvad er folks erfaringer herinde? Hvilke symptomer havde du og hjalp det at tage Sertralin Actavis? Og hvis det blev bedre, fulgte der evt. osse nogle bivirkninger med alligevel?

Mine symptomer. Når jeg endelig bliver dårlig, lukker hjernen ligesom lidt ned og jeg døjer med at fokusere. Bliver især dårlig i den tilstand, hvis der er for meget aktivitet omkring mig(mange mennesker som snakker f.eks.), da min hjerne døjer med at filtrere tingene fra hinanden. altså nødvendig og unødvendig information. Bliver osse tung i hovedet og balance fornemmelsen bliver lidt usikker.....dette fremprovokerer osse noget angst. Så vil jeg helst bare have total ro på, indtil det går over.

Håber der er andre, der vil dele deres erfaringer! :-)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej

    Jeg ville spørge min læge eller psykiater til råds. Hvis medicinen er udskrevet, har de nok vurderet du har brug for medicinsk behandling. Føler du dig ikke tryg ved at begynde med medicinen, så ville jeg tale med dem igen.

    Jeg var ked af det hele tiden, græd, kunne ikke overskue min hverdag, havde tankemylder, koncentrationsbesvær og var så langt fra mit normale jeg. Medicin og terapi var godt for mig. Men det er så individuelt, hvad der hjælper og hvilken behandling der er den rette.

    Antidepressiv medicin virker på forskellige signalstoffer og jeg har selv prøvet sertralin, der virker på serotonin. De havde ikke effekt på mig.

    Jeg har skiftet medicin en del gange og får nu cymbalta, som foruden serotonin også virker på noradrenalin. Føler de sammen med terapien har givet mig livet tilbage.

    Desværre oplever mange at de i begyndelsen af behandlingen får en masse bivirkninger og effekten først kommer efter 6-8 ugers behandling (hvis medicinen virker), men igen det er individuelt. Ligesom nogen er for, og nogen er imod medicinen.

    Lyt til dig selv og din læge.

    God bedring.
  • Indstillinger
    Redigeret 26 november, 2023, 05:33

    Naturlige Antidepressiva - https://restilen.dk Jeg modtog min bestilling til tiden og pillerne virker rigtig godt.

Log in eller Registrér for at kommentere.