Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

tandproblem/sygdomme i kroppen

Hejsa
Prøver lige her om der er nogen der ved lidt om min problemstilling.
Jeg blev sygemeldt foråret 2012 og er på nuværende tidspunkt på kontanthjælp.
Det hele startede med smerter i øre, føleforstyrrelse i læbe, kind, svimmelhed. Har fået scannet hjerne, været på øreklinik, skelerose klinik og fået rygmarvsprøve, har fået undersøgt hjerte pga hjerte rytme forstyrrelse.
Der er intet at finde i diverse prøver/undersøgelser. Har smerter i tænder, kæbe og brændende, stikkende fornemmelse i huden i ansigt og bliver rød ned ad halsen, under hagen osv
Jeg er blevet undersøgt ved tandlæge og røngten billeder viser ingen betændelse,men hun fortæller mig , at der sidder en knækket fil i en rodbehandlet tand, men mener ikke at det er årsagen. Jeg har også en rodbehandlet tand i modsatte side (i undermunden). Jeg har på fornemmelsen at det er de rodbehandlede tænder der er skyld i mine problemer, og har bare lyst til at få dem rykket ud, men problemet er at så har jeg ikke kindtænder at tygge med.
Nogen råd?
nogen der har prøvet noget ligende?
mvh Linda

Kommentarer

  • Indstillinger
    Rodbehandlede tænder kan give mange helbredeproblemer. F.eks kan indkapslede bakterier give en masse helbredsproblemer. Hver tand har forbindelse med en bestemt meridianlinie og dermed bestemte organer (som man bruger i akupunktur). Hvis f.eks. en rodbetandlet tand med indkapslede bakterier er relateret til et af brysterne kan man være disponeret for brystcancer.




    Hvis du har en knækket fil i en rodbehandlet tand så må du se at få den ud hurtigst muligt (eller hele tanden fjernet) for metaller leder en svag strøm og det kan skader hjernecellerne . Det er sandsynlighvis her årsagen ligger.
  • Indstillinger
    Den tand må da kunne bores ud og filen fjernes. Hvorfor har tandlægen ikke gjort det. ?

    En tand kan give mange smerter. En af mine tænder havde en smule for høj plombering. Det var nok til jeg havde smerter konstant. Nå men, det blev rettet og smerten var væk.
  • Indstillinger
    Tandlægen mener ikke at den tand med fil i roden er årsagen, så den er der endnu. Jeg synes jeg har mange smerter i flere tænder. Jeg har snart ikke råd til at få ordnet mere.
    mvh linda

    ps har også fået almagan ud af de fleste tænder...troede jeg ville få det bedre ...men nej. :(
  • Indstillinger
    Det bestemmer du da selv om den skal fjernes. Det kan ikke koste en formue at få boret en tand ud og fyldt igen.
    Jeg ville ikke have noget siddende, som ikke skal være der.
  • Indstillinger
    Hej Linda

    Min kollega har netop fået hevet begge sine visdomstænder ud, hvilket har efterladt lidt af et dybt krater bagerst i munden. De ( www.tand-doktor.dk ) fortalte ham, at han enten kunne lade det være som det var eller få indsat proteser. Jeg tænker, at man bør kunne gøre det samme med kindtænderne?

    Mette
  • Indstillinger
    Det lyder, som om du skal til tandlægen, og jo hurtigere, jo bedre. Min tandlæge http://www.tchp.dk/plejer at være god til akutte henvendelser. Det kan være farligt med den slags smerter, og det kan være livsnødvendigt at komme til tandlæge med det samme. Håber, du kommer af med smerterne og tandproblemet.
  • Indstillinger
    Mange påstår, at rodbehandlede tænder kan være roden til alt ondt, nærmest.

    Min erfaring er, at det ikke behøver at gå så galt.

    Jeg er nu 51 år, jeg var 15 år første gang jeg fik en tand rodbehandlet, og sat en krone på.
    Fra jeg var ca.22 år og flere år frem fik jeg rodbehandlet de fleste af mine kindtænder.

    Jeg har også gået rundt med spidsen af en knækket fil i spidsen af en rodkanal (tror det var i en af de tænder jeg ikke længere har), den lavede aldrig ballade.

    Jeg kan ikke genkende de symptomer du beskriver i startindlægget, men jeg har i tidens løb haft mange diffuse symptomer fra mine tænder.

    De sidste par år har jeg søgt efter en løsning på mine fordøjelsesproblemer (sløv fordøjelse/forstoppelse) og er vist ved at være i mål, undervejs har jeg kunnet konstatere, at de diffuse symptomer fra tænderne kommer når min fordøjelse ikke er helt som den skal være.

    Tænk over, om du af og til (jævnligt?) har problemer med, at komme af med afføringen, om du er oppustet ell.l.
    Hvis du har problemer i den retning, så skriv endelig igen, så jeg kan hjælpe dig videre.
  • Indstillinger
    "undervejs har jeg kunnet konstatere, at de diffuse symptomer fra tænderne kommer når min fordøjelse ikke er helt som den skal være".


    Jeg får ondt i de tænder som er relateret til mavemedianen hvis min fordøjelse er svag i en periode.
  • Indstillinger
    Hos mig er det lever og tyktarm, der ytrer sig gennem tænderne.

    Et skema over sammenhængen mellem tand/kæbe-området og de øvrige organer kan hentes her: http://www.touchpoint.dk/wss/default.asp?page=4253
Log in eller Registrér for at kommentere.