Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hofte impingement (FAI) - anbefaling af hospital/læger?

Redigeret 3 november, 2014, 04:55 i Slidgigt
Jeg har i flere år haft problemer med hoften (ømhed og begrænset mobilitet). Nu viser røntgen mindre tegn på hofteimpingment - pincer stod nævnt, husker ikke om CAM var nævnt. Jeg er henvist til Amager Atroskopisk Center på Amager. Er der nogen der kender til pågældende centers ry eller som har gode erfaringer med, eller kan anbefale, andre behandlingssteder?



Jeg vil gerne være fysisk aktiv mange år endnu (er 42 år) og gider simpelthen ikke at ende hos en rookie, eller være forsøgskanin for en ivrig kirug, der lige skal lave sin først atroskopi på en FAI patient.
Jeg vil derfor gerne sikre mig en kirug, som er erfaren med den konkrete procedure og har forståelse for ønsket om et fysisk aktiv fremtid, med en så mobil hofte, som muligt.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg kan se at man i KBH kan få lavet hofte atroskopi på henh. amager og bispebjerg. På bispebjerg er det vist altid en idrætskirurg, som står for undersøgelsen. Intuitivt tænker jeg at Bispebjerg er et bedre valg, men i virkeligheden vælger jeg lidt i blinde her....
Log in eller Registrér for at kommentere.