Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Nedtrapning cymbalta

Redigeret 11 november, 2014, 11:55 i Åben debat om depression
Kære alle. Er der nogle der kan berette om positive historier om nedtrapning af cymbalta? Har desværre læst om mange, der har fået det fysisk og psykisk dårligt ved at nedtrappe. Jeg er bekymret og det er selvfølgelig ikke fornuftigt at bekymre sig på forhånd. Det kan jo være det går helt glat. Men bekymringen er desværre solidt plantet indeni. Min læge mener ikke, der er seponeringssymptomer at frygte. Jeg skal nedtrappe fra 60 mg til 30 mg pga. bivirkninger. dvs. fra den ene dag til den næste halveres i dosis og se hvordan det går.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Kære alle

    Jeg kan se mange har læst mit indlæg, så tænkte jeg selv lige ville komme med en positiv update.

    Jeg har haft halveret min dosis i 10 dage. Efter få dage mærkede jeg let svimmelhed og efter en lille uge let kvalme og svimmelhed. De sidste par dage har været så gode, ingen symptomer på at jeg mangler medicinen, så tror jeg er sluppet for svære seponeringssymptomer.
  • Indstillinger
    Hej Alle.

    Ved udtrapning af Cymbalta fik jeg, som ved faktisk alle andre psykiatiske mediciner abstinenser i kroppen.Svedetur, rysten, frysen, hovedpine og indvoldede krympede sig de første døgn.Cymbalta er detsvære ikke i tabletform der kan deles.Hvad jeg stækt andbefaler ved anden medicin.Gør det langsomt man kommer jo ud af det når man vil,selvom det kan gør ondt.
    TIl slut.Jeg har altid gjort mig kart og blevet oplyst om disse følger som sådan en medicin kan give ved udtrapning.
Log in eller Registrér for at kommentere.