Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Pludselig ændring, hvad skyldtes det?

Redigeret 28 oktober, 2014, 08:10 i Angst
Har for tre mdr siden fået konstateret panikangst af min læge. Startede hos psykolog, fik nogle værktøjer, vejrtrækningsøvelser, mindfulness og lign til at styre anfaldene når de kom.
For godt en måned siden kontaktede jeg lægen og vi snakkede om at jeg ikke kunne sove igennem om natten, han startede mig op på Mirtazapin 15mg, dog uden effekt, efter 4 uger satte vi dosis op til 30mg + jeg fik Zolpidem 5mg til natten. Det har jeg så været på i ca en måned.
Fik så i sidste uge rigtig slemme anfald, længe siden det er sket ellers og siden er min verden ramlet. Var forbi psykiatrisk skadestue, som fortalte at man skal trappes ud af de sovepiller og ikke burde tage dem i så lang tid som jeg har.
Jeg har siden jeg fik konstateret angst været deltidssygemeldt på mit job, men har idag måtte blive sygemeldt på fuld tid, da jeg ikke kan klare arbejdet som jeg har det nu.
Nu sidder jeg tilbage og forstår ikke hvordan tingene kan ændre sig sådan så hurtigt, i uge 42 var jeg på efterårsferie og var glad og alt var godt, nu er jeg her 1 1/2 uge efter trist hele tiden, kan ikke overskue mit arbejde og knap nok min dagligdag.

Har fået en tid hos en psykiater torsdag i næste uge, men der er virkelig lang tid til som jeg har det lige nu.

Har i en ide på hvorfor tingene pludeselig kan vende?
Log in eller Registrér for at kommentere.