Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Skal jeg søge lægehjælp?

Redigeret 30 oktober, 2014, 14:29 i Studerende og unge
Hej
Jeg har i noget tid overvejet om jeg skal søge hjælp hos lægen. Jeg er rigtigt meget i tvivl da jeg ikke kan lide at bebyrde andre med mine problemer. Jeg hr fortalt min tætteste veninde om mine stærke humørsvingninger og nedture.
Når jeg får disse "nedture" føler jeg mig i starte rigtig ked af det. Jeg græder hele tiden og den mindste kommentar kan ødelægge hele min dag. Jeg prøver at skjule min tristhed, men ender altid med at bryde ud i gråd til slut på dagen. Efter jeg har haft det helt store "break Down" føler jeg mig tom inden i. Jeg har ingen følelser tilbage. Jeg kan ligge i min seng om aftenen helt udmatte og træt og bare ligge og stirre ind i væggen uden nogle tanker eller følelser. Efter er par dage sådan begynder jeg langsomt at få det bedre. Jeg bliver glad igen, men føler hele tiden at en sort sky nærmer sig og følger efter mig. Jeg kan ikke være glad uden at frygte at den sorte sky indhenter mig og jeg bliver fanget i et sort hul som før. Når jeg har mine nedturer får jeg nogle selvmordstanker som skræmmer mig. Jeg har på ingen måde lyst til at begå selvmord men på disse tidspunkter virker det som den nemme vej. Jeg bliver rigtigt irriteret på folk i disse perioder og har aller mest lyst til at ligge i min seng hele dagen. Jeg bliver asocial og har før pjækket fra timer for at komme hjem.
Jeg er rigtigt meget i tvivl om dette er "normal" eller om jeg burde søge lægehjælp. Jeg er rigtigt bange for at søge hjælp hos lægen da jeg jeg så føler at det bliver et reelt problem

Håber at I vil hjælpe mig

Kommentarer

  • Indstillinger
    Lyder som om at du godt kan have fået en depression.

    Vil anbefale at du prøver at tale med din læge, så du kan få vished om hvad du fejler. Her er der også mulighed for at få en henvisning til en psykolog, så det bliver meget billigere, ellers kan det godt være lidt dyrt for en studerende.

    Tag evt. at læs lidt om lidelsen hvis du ikke allerede har gjort det, og prøv at tag en test. Link til lidt information. http://oakwell.dk/artikler/depression/

    Spiser du sundt, dyrker motion osv.?
  • Indstillinger
    Ja, jeg dyrker regelmæssig sport og prøver så vidt muligt at spise sundt. Mange tak for linket. Jeg synes det er rigtigt hjælpsomt :-)
  • Indstillinger
    Godt at du dyrker motion, det skader hvertfaldt aldrig. Har skam været der, og det er sku hårdt når det står på.
    Bare en god ide at søge noget hjælp, for så er det meget lettere at få det bedre :)
Log in eller Registrér for at kommentere.