Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Måske allergi efter hårfarve.

Redigeret 21 oktober, 2014, 09:51 i Allergi
Godaften(-:

Tilbage i starten af juli måned, afbleget jeg mit hår blond, min hovedbund tørret ud, så jeg brugte noget olie.. det hjalp, 1 mdr sener begynder det at klø helt vildt og fik sår i hovedbunden. øv øv..
jeg valgte så midt i September at tag en tur forbi lægen, hun sagde at det nok var hovedbundsvamp, jeg fik en shampoo og hvis det blev ved, sku jeg komme tilbage. ( det forsvandt 50/50) men siden jeg stoppede for 1 uge siden, er det blevet værre, det klør, de er hævet og de er røde.. og det er fra hovedet ned gennem ører til nakke og op mod min hage! :(

- Jeg skal til læge igen torsdag.. men kan det ikke være allergi? ellers er jeg helt på bar bund.. tror ikke længere det er svamp, da det ikke burde være så slemt.

fortsæt god aften:)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det lyder som noget allergisk reaktion, men det er mærkeligt at det først kommer så længe efter du har farvet hår. Det får mig til at tænke på om du mon kunne være allergisk overfor din shampoo, balsam, hårlak eller lignende. Man kan lave en lille allergitest med hårfarve hvor man smører et lille hudområde med farven og ser om man reagerer efter 48 timer (der er typisk en guide i pakken)

    Det er også en mulighed at det er svamp - det kan godt se ret mærkeligt ud i hovedbunden. Prøv at google det latinske begreb for svamp i hovedbunden "tinea capitis" og se billederne af det.
  • Indstillinger
    Mange tak for svaret!(-:

    - Men det minder på ingen måde om det/: Mit minder meget om bumser/bylder som bare klør, bliver røde og så til sår, og så forsvinder de.. og kommer gerne igen.
    Ved ikke om det er noget jeg bruger, men tror jeg skal have taget en allergitest så hos lægem/hudlæge :)
  • Indstillinger
    Jeg har også haft det før og jeg fandt ud af at det var shampoo jeg ikke kunne tåle, der jeg skiftede det ud med en anden shampoo forsvandt det. Prøv at vaske håret med neutral shampoo og se om det hjælper.
Log in eller Registrér for at kommentere.