Hjem Sind og psyke Skizofreni

Anfald noget med skizofreni at gøre?

Redigeret 18 oktober, 2014, 04:44 i Skizofreni
Hej, jeg er en 15-årig pige diognisticeret med paranoid skizofreni. I går fik jeg et usædvanligt anfald, og jeg vil bare høre om I mener det udelukkende har noget med skizofreni at gøre?
Det startede med at jeg var i IKEA med min ven og jeg skulle på toilettet. Jeg rystede lidt fordi en jeg helst ikke ville møde arbejder i IKEA, men ellers ikke noget. Mit hjerte begyndte at hamre hårdt da jeg vaskede hænder, og da jeg var på vej væk var jeg nødt til at støtte mig op af ting, og tilsidst satte jeg mig ned på trappen imens mit åndedræt blevmeget værre. Jeg sad og rev mig lidt i håret. Da nogen kom hen og spurgte om jeg var OK begyndte jeg at græde og så noget jeg ikke kan huske. I hvert fald blev jeg ført ind i et massagerum omme bagved, og jeg kunne mærke mit blod boblede og jeg ville have det ud, og har derfor krasset hul på min arme. Der var en dame som specielt tog sig af mig, og den erindring om hvordan hun så ud passede overhovedet ikke med hvordan hun så ud da jeg fik det bedre. Så en blanding af ting jeg kan huske og ting jeg har fået fortalt:
Jeg lå og rystede og var hel vildt varm og savlede og var ikke rigtig til at kommunikere med. Jeg rev meget af mit hår af. Noget jeg kan huske er at en dame tilbyder mig vand og jeg prøver at tage det men spilder det udover hende og går helt i panik over det. Selvom jeg har svært ved at huske noget så føltes det alligevel som flere timer, men fik af vide at det kun tog lidt over et kvarter. Så falder jeg helt ned og ligepludselig føler jeg det er min begravelse. Jeg kan nærmest høre præsten sørgeligt fortællle sådan som jeg ligger der med en ven på hver side. Tiden går og lige så stlle sætter jeg mig op og efter noget tid kan jeg gå. Hele dagen følte jeg mig drænet fra det.

Jeg er blevet tjekket for epilepsi, men har ikke fået svar endnu. Jeg lider også af angst. Jeg er på 5 mg Abilify om dagen, og har været det i to måneder.

Hvad siger du?
Log in eller Registrér for at kommentere.