Hvorfor har han ikke klamydia når jeg har?

nutella24
Redigeret 17 oktober, 2014, 06:42 i Åben debat om kønssygdomme
Jeg blev for nylig testet positiv i klamydia test, og tænkte derfor "Oh fuuck, oh noo".
Egentlig tog jeg til lægen fordi jeg havde halvstærke smerter i mit underliv, primært æggestokke (og havde haft de sidste par uger), men blev samtidig testet for kønssygdomme.
Jeg havde ikke skænket det en tanke, men var også begyndt at bløde en smule når jeg var sammen med min eks kæreste, men det skete først kort inden vi holdt op med at se hinanden, så jeg tænkte at han nok bare havde fået revet mig.

Jeg fik en abort i starten af året, og blev i den forbindelse testet negativ. Min eks har været min faste "partner" siden sidste år til for 1 måned siden, hvor jeg sidst så ham, på trods af, at vi ikke har været i forhold.
Jeg havde været inde hos ham halvanden uge før, jeg tog til lægen, og han havde dagen før sagt at han havde været sammen med en anden ugen før jeg var der sidst. Efterfølgende har han sagt at han har været sammen med flere. Flere end blot den ene han havde fortalt mig om, og ved udmelding om den ene, havde han sagt at jeg var den eneste han ikke brugte kondom med.

På trods af, at han ikke vil have kontakt til mig, fik jeg endelig overbragt ham "nyheden" om mit positive resultat. I går - to uger efter skriver han så, at han er testet negativ.

HVORDAN i alverden kan det lade sig gøre? Han mener at jeg må have været sammen med en anden, for han er jo negativ, og derfor ligeglad - men hvad hvis jeg ikke har?

Havde jeg været sammen med en anden, så havde der naturligvis ikke været noget galt i det, men når jeg ikke har, så forstår jeg ikke hvordan jeg kan være positiv - hvis han er negativ!

Men lad os nu antage, at jeg havde været sammen med en anden - for det er jo det han mener at jeg har, og det så var i tiden samtidig med min eks. (Jeg så jævnt min eks, og i perioder var jeg hos ham to gange om ugen) Ville han så gå usmittet hen, hvis jeg var positiv? Hvis jeg f.eks havde "knaldet uden om" for et halvt år siden, bare for at sige et tal, og blev smittet den vej, ville jeg så kunne knalde med min eks det næste halve år, uden at han blev smittet? For eftersom at han mener at jeg skulle have været sammen med en anden, må dette være sket imens jeg var sammen med ham, idet jeg næsten lige havde haft sex med ham inden lægebesøg.

Eller er muligheden der for, at hans test viser forkert. Han er blevet tjekket med urinprøve. Og som han skrev, ved han kun hvad lægen skriver. Et eller andet sted er jeg sikker på, at han lyver men prøver at hælde lorten overpå mig, eller give mig en form for dårlig samvittighed, men det kan han bare ikke rigtig når jeg har mit på det rene. Og hvis han lyver, så finder jeg jo aldrig ud af det. Jeg kan bare ikke forstå hvorfor jeg skulle have klamydia, når han har været min faste "partner" siden sidste år, og han så ikke har.

Hvor sikre er de tests? Måske min positive også var negativ, selvom jeg næppe tror det, da mine underlivssmerter er aftaget gevaldigt siden jeg tog de to piller der. Og hvis den viste falsk negativ i januar, da jeg skulle have den abort, ville jeg jo under alle omstændigheder have den efterfølgende, og have smittet min eks.

Mine tanker kører rundt, for selvom jeg ved at jeg ikke har gjort noget galt, så giver tankemylderet mig hovedpine, og jeg bliver rigtig ked af det og dårlig. I forvejen kæmper jeg med depression og lavt selvværd, så der skal ikke særlig meget til at sætte alt muligt i gang hos mig, som kan ødelægge en hel periode for mig, selvom jeg ikke har gjort noget galt.

Jeg er meget glad for min eks, og jeg har haft rigtig svært ved at komme mig over ham, og det sidste jeg nogensinde kunne have lyst til, var da at have sex med andre. Derfor bliver jeg rigtig ked af, at han skriver til mig som han gør. Fordi han får det til at lyde som om, at jeg bare har knaldet rundt med andre, men det er jo bare ærgerligt for mig, for han er negativ. At han så har knaldet med andre, og fortalt mig om det, og jeg så stadigvæk er kommet rendende, det er min egen naivitet og dumhed.

Jeg kan bare ikke forstå, hvordan han kan være negativ, hvis jeg er positiv, for skulle jeg have været sammen med en anden, burde jeg også have smittet ham!


Hilsen en frustreret

Kommentarer

  • Han lyver fordi han smittede dig så han slipper for skylden. Og hvorfor brugte du ikke kondom han var jo din ex du ved jo ikke hvor mange han har været sammen med efter dig.
  • Fordi vi hele tiden har haft en "aftale" om, at være ærlige. Og han har også været ærlig - lige inden jeg tog til lægen.

    Han ved at jeg har følelser for ham, og derfor ville han fortælle mig hvis han begyndte med en anden.
    Men det kan jo være en historie fra de varme lande. Han kan jo have knaldet rundt siden han slog op, men det har han hele tiden benægtet og hele tiden sagt, at han ville være ærlig hvid det skete.

    Det gør bare ondt når han siger, at "du har vel bare været sammen med en anden" for selv hvis jeg havde og havde fået det dén vej, så har jeg stadig været sammen med min eks, og så ville han stadig have fået bakterien.

    Jeg kan principielt være ligeglad med om han lyver eller ej, eller hvor det kommer fra. Jeg er behandlet, og han vil ikke have kontakt med mig. Problemet er bare, at jeg er knas i psyken hvilket jeg er i behandling for, men det gør jo så, at jeg har let ved at få det dårligt over ingenting. Og ligepræcis det her gør mig afsindig dårlig, fordi han igen får mig til at føle, at det er min egen skyld og eget problem. Selvom jeg godt ved, at det ikke er.