Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Knoglekræft

Hej med jer

Jeg har længe haft smerter forskellige steder - især i ryggen (meget dybe smerter) der stort set hele tiden er der. De kan også godt sidde i mit lår eller under brystet (ca. Siderne af maven) Jeg er selv bekymret for knoglekræft og har også fortalt det til min læge der tog nogle blodprøver ud fra det og sagde at alt var fint og jeg ikke skulle frygte noget. Men knoglekræft kan man sgu da ikke se i blodprøver??! Derudover er min mave bliver kigget på - både med ultralyd og kikkertundersøgelse. Please er der nogle der kan berolige eller hjælpe mig? :-(

Med venlig hilsen
Michelle

Kommentarer

  • Indstillinger
    Joe, blodprøver kan godt vise om der er noget galt. Jeg tror ikke en prøve viser at der er kræft, men at der er noget galt. Så hvis lægen har sørget for den RIGTIGE blodprøve, så burde det kunne ses om der er noget galt i kroppen

    Jeg selv har fået taget en CA125 blodprøve , den kan fortælle om der er noget galt i f.eks. æggestokke, hvor jeg har et par cyster, som der holdes øje med. Selv om tallet er forhøjet behøver det ikke at være kræft, så skal der nærmere undersøgelse til.

    Du kunne jo spørge lægen/sekretæren hvilke blodprøve der er taget og så kan du selv undersøge på nettet om den dækker. Du kan bede om en kopi af oplysningerne. Det gør jeg gerne.


    Som du kan høre ved jeg ikke meget om det andet end det er muligt i en blodprøve at se om der er noget galt.
    Men du burde da have at vide, hvad der så er galt. men jeg ved om nogen, hvor svært det er.

    Læger bliver bebrejdet at de vil have undersøgt for mange prøver, samtidig med det fortælles at det er godt med blodprøver, som kan vise en masse.
    Jeg kan blive rasende over den slags. Har man penge kan man blive undersøgt i hoved og r.. . Din læge har haft modet og fået undersøgt dit blod. Nu mangler du "blot" noget oplysning og afklaring af, hvorfor du har ondt.
  • Indstillinger
    Det er da dejligt du kunne bruge svaret. Måske havde du regnet med et helt uddybende svar, hvor du fik 100 % oplysning om, hvad du fejler, men det kan ikke lade sig gøre på en debatside.
  • Indstillinger
    Persille1 skrev

    "Læger bliver bebrejdet at de vil have undersøgt for mange prøver, samtidig med det fortælles at det er godt med blodprøver, som kan vise en masse."


    Det lyder vildt, men ikke overraskende. Har du en artikel du kan henvise til for jeg vil gerne læse mere om den sag. Måske har der været noget i ugeskrift for læger ?



    Hvem er det der bebrejder lægerne ?
  • Indstillinger
    Jeg fandt tilfældigt den artikel på nettet, jeg skal prøve om jeg kan finde den igen, så skal jeg straks sætte linket ind.

    Jeg kan ikke huske hvor jeg læste det. Det var en stor artikel om blodprøvetagning. Hvor mange sygdomme der kunne findes i blodprøver, men samtidig blev de praktiserende læger bebrejdet der blev taget for mange blodprøver. Jeg ærgrer mig grusomt over jeg ikke gemte den.
  • Indstillinger
    Tak :-) Jeg går bare og er urolig for mine smerter forsvinder bare ikke og det eneste min læge siger er at mine blodprøver er fine :-(
  • Indstillinger
    Kunne det måske tænkes at være muskelsmerter. ? Man kan få virkelig meget ondt af smerter i musklerne.
    Det er meget nemt at få undersøgt. Lægen må jo gøre noget, sig så må du have henvisning til en fysioterapeut. En fys. kan meget hurtigt afgøre om du har muskelsmerter.
    Du kan sagtens have smerter i ryggen, der trækker ned i benet og frem ved brystet.

    For en hel del år siden havde jeg smerter i underlivet og de var stærke. Jeg blev undersøgt på rigshospitalet. De fandt intet. Hvad ingen læger tænkte på var muskelsmerter. Men en fys. fandt ud af det.
  • Indstillinger
    Jeg har benyttet mig af en fys flere gange - men det hjælper ikke :-/
Log in eller Registrér for at kommentere.