Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Smerter i ben og læn, eller endetarm.

Redigeret 14 oktober, 2014, 06:33 i Spørg Netdoktors brugere
Jeg har fået det problem, at jeg efter at have ligget eller siddet, får stærke smerter i venstre ben og lænden. Måske enda endetarm. det har jeg lidt svært ved at definere helt. Men det værst når jeg har sovet, når jeg så står op, føles det som om at der falder noget tungt ned i lænden eller endetarm, så gør det vildt ondt i venstre ben bagerst. og et stykke tid kan jeg ikke lige gå, det samme sker når jeg har siddet lidt, dog ikke så kraftigt. har været til læge 2 gange sidste uge, det var en læge studerende som bare mente at jeg ku gå til en fysioterapeut. Men jeg går i forvejen ved i kiropraktor. Og han siger at det ikke vil hjælpe med en fys. han mener at en scanning vil være det helt rette. Har i nogen gode råd.?? kh Birgitte

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej krumme1

    Jeg har noget tilsvarende og så alligevel ikke helt. Men jeg har ondt i højre ben, lænd, balle og foden, når jeg har ligget eller siddet. Det er også begyndt i venstre ben. Jeg føler dog ikke "noget" falder ned, når jeg rejser mig. Jeg skal passe meget på trapper o.s.v.
    Efterhånden har jeg ondt konstant, men værst efter at have været i ro. Så har jeg svært ved at gå.

    Det er konstateret, jeg har en skævhed, som har medført slid.
    Min læge sender mig nu til en undersøgelse, en scanning for at undersøge nærmere, hvad det er galt. Det vil jeg tro, du også burde.

    Det kan være iskias, men når kiropraktoren ikke er enig, så må det vel være noget andet. En nerve, der er udsat for tryk, slidgigt o.s.v. Du må undersøges. Og det ved jeg godt ikke er særlig nemt og ligetil til i dagens Danmark.
  • Indstillinger
    Tusinde tak for dit svar. Nej kiropraktor sagde at iskias var helt ok. Og det sagde lægen også. Og ja sundhedsvæsenet er ikke så nemme. Men det er dybt frustrende, og jeg har i forvejen gået syg et år med en diskusprolaps i nakken. man troede at jeg havde en ny i lænden, men det siger kiropraktor at der ikke er. Nu skal jeg til kiropraktor på mandag, så jeg spændt på at høre hvad han siger, til lægens vurdering. Og om han kan hjælpe med hvad jeg så kan gøre. Takker for du skrev, det varmede lidt at en har prøvet det samme. Håber det bedste for dig. kh Birgitte
  • Indstillinger
    Hej igen

    Ja, jeg ved det er rart at få svar, så føler man sig ikke helt alene. I flere år havde jeg kontakt med kameliadamen, som svarede hver gang jeg skrev. Det var bare så rart.
    Nu er det problem løst for nogle år siden.

    Jeg ønsker det bedste for dig. Bare man i det mindste ved hvad der er, så man kan holde op med at spekulere over det.
Log in eller Registrér for at kommentere.