Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Smerter i hofte efter cykelstyrt

Redigeret 10 oktober, 2014, 06:04 i Slidgigt
Hejsa

For et par måneder siden styrtede jeg på min cykel, og det var først og fremmest hoften det gik udover. Den umiddelbare smerte fortog sig efter nogle dage, men det var som om at hævningen aldrig helt forsvandt - dog var der ikke rigtig nogle smerter forbundet hermed, så jeg tænkte det ville gå i sig selv. Nu er jeg dog begyndt at blive øm, dels i musklerne omkring (helt om i ballen) og dels i et område hvor jeg formoder lårknogle og hofte mødes. Det er ikke en skærene smerte men den er tiltagende, især når jeg går op og ned af bakke eller hvis jeg løfter imens vægten lægges på det venstre ben. Eksempelvis på en trappe.

Jeg fik at vide af en bekendt, at min hofte måske kunne være slået en smule skæv og at hævningen måske var en ødelagt slimsæk. Er det min læge jeg skal have fat i eller er det fysioterapi der er vejen frem? Er der nogle typiske følgeskader efter den slags styrt?

Jeg er 32 år.

På forhånd mange tak.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du skal sikkert til en fysioterapeut for at blive hjulpet, men hvis ikke du har masser af penge skal du vist lige omkring lægen først for at få en henvisning. Ellers bliver det dyrt. Sygesikringen betaler tilskud, hvis lægen henviser.
    Jeg har på en måned betalt 15oo kr og det med tilskud. Så nu er jeg stoppet, for jeg har endnu ikke vundet i lotteriet og vi skal jo også have mad.
  • Indstillinger
    Hejsa

    Tak for svar. Ja, jeg skal afgjort et smut forbi lægen (jeg har osse en tid) - ikke desto mindre, ved jeg hvor hurtigt et besøg hos lægen kan gå.

    Har du ligeledes hofteproblemer efter cykelstyrt?
  • Indstillinger
    Nej, det har jeg ikke, men jeg har en skævhed i hoften/bækkenet, som vist nu giver smerter i ryggen på grund af slidtage.
Log in eller Registrér for at kommentere.